13 Eylül 2015 Pazar

Mühürlü Et



Herşey kuzenim Erhan ve değerli eşi Süheyla'nın bana ev hediyesi olarak döküm tava hediye etmesi ile başladı:) Uzun zamandır döküm tava almak aklımda vardı ama ne hikmetse tava eve geldikten 4 ay sonra kullanıma açıldı:) Önce biraz kutusunda bekledi sonra doğru tarifi bulana kadar deneme yanılma derken epeyce bekledi ama sonunda değdi. Tam 8 dk da bir etin pamuk gibi pişeceğine beni dünyada kimse inandıramazdı ama gerçekten oluyormuş... Öyle alengilli bir tarif de yok hakkaten herşey çok sade... Oğlumun da ayıla bayıla yediği bu eti yapmak için öncelikle 1 parmak kalınlığında kişi başı 1 er tane antrikot et alıyoruz. Etleri hiç dövdürmüyoruz kalın olması makbul. Etleri bir gün önceden süt , kararbiber , tuz, sıvıyağ karışımına yatırıp dolapta bekletiyoruz. Birka saat bekletsek de olur ama ben genelde bir gece öncesinden yapıyorum. Döküm tavayı harlı ateşte ocağın en büyük gözünde iyice kızdırıyoruz. Yaklaşık 8 9 dk bu şekilde tava boşken kızıyor. Sapına el değmeyecek kadar kızgın hale geldiğinde etleri aşağıdaki resimdeki gibi yerleştiriyoruz. Yine aynı ateş oranında 4 dk altını 4 dk üstünü pişirecek şekilde toplam 8 dk pişiriyoruz ve yanına garnitür ile servis ediyoruz. Bu şekilde et piştiği zaman suyunu salmıyor ve içine hapsetmiş oluyor bu nedenle bu pişirme yöntemine mühürleme deniyor.

Not: Ben fazla pişmiş sevdiğimden kendiminkini 5 dk yapıyorum. Ama 4 dk olan daha sulu ve daha güzel oluyor. En azından eşim ve oğlum bu haline bayılıyor.  İkram ettiğimiz misafirlerimiz de 4 dk lık halini tercih etti genelde:)

Gerçekten pamuk gibi bir et olacağına belki inanmıyorsunuz ama yapınca hak vereceksiniz. Marifet tavada ama ona göre... Teflonda aynı şeyi yapmaya kalkmayın et ziyan olur şimdiden söyleyeyim)




Hiç yorum yok: