22 Mayıs 2013 Çarşamba

Defne Yapraklı Tavuk Mantar Sote




Taslak halinde kaydettiğim o kadar çok fotoğraf ve yemek tarifi var ki.... Hepsi sabırla paylaşılmayı yazılar ve anılar ile süslenmeyi bekliyorlar. Ama Elif'in ilham kaynakları mı kurudu ne yazamıyorum....

Böyle demişken aklıma geldi. Şairleri ve sevdiğim yazarları twiterdan takip ediyorum. sürekli bir paylaşım halindeler... Gözlemleri , duyguları anıları , eskileri, yenileri..... Çok daseverek okuyorum hepsini ama arkadaş siz twitera yazıyosunuz , face e yazıyorsunuz, instagram vs yazıyorsunuz ... ne mübarek bitmek tükenmek bilmeyen lham kaynaklarınız var da üstüne bir de kitap yazıyorsunuz.? Nasıl bir enerji nasıl bir gözlem yeteneğidir bu ben anlamıyorum gerçekten.... Ama tebrik ediyorum hepiniz benden geçtiniz devammmm:)

Bu resmi açıp bakınca yine bir hüzün kapladı içimi desem:( Resim taaaaa Ankara'dayken yani son zamanalrındayken balkon sefamıza eşlik eden akşam yemeği menüsünden... Ankara'yı özlemek değil de derdim yaşanmışlıklar çok yoruyor insanı. Bi ton hatıram var dostlarım var nasıl hüzünlenmem ki ben:( Ankara'ya dair yaşanmışlıklarımmm size sesleniyorum hepinizi çok özledim ben hem de çok:(
Ama Allah işte sesimi duyar benim :) Yarın iş için gidiyorum bir nebze olsun hafifletecek beni dostlarımı görmek. Heyecanlıyım desem???

Bu yazı nasıl bağlanır şimdi. ? Ordan burdan şurdan derken karman çorman:) En iyisi tarife geçmek:)

Tarif çok basit. 1 tane tavuk göğsü ve bir paket mantar biraz da defne yaprağı gerekli. Tavukları zeytinyağında soteledikten sonra mantar, kırmızı ve kırmızı biber de ilave edilip yüksek ateşte sotelenmeye devam edilir. Biraz suyu azaldıktan sonra 5-6 yaprak defne yaprağı, tuz, karabiber ilave edilip biraz daha pişirilir. Afiyetle yenilir. Bekletmeden yiyelim please özellikle ertesi gün kalınca defne yaprakları çok fazla aroma veriyor. Tercih etmeyebilirsiniz.

Herkese mutlu mesut güzel günler dilerim öperimmm:)

4 yorum:

birtutamkekik dedi ki...

ellerine sağlık canım..
çok hoş görünüyor.
hepimiz de farklı bir rehavet var.
yazmak için şöyle bir silkelenmek gerekiyor.:)
tembellik yok,hadi yüm taslaklar güncellensinn..:)
öperim ki..

En İyi Yemek Siteleri dedi ki...

Merhabalar,
En iyi yemek sitelerini toparladığım bir yemek sitesi kütüphanesi oluşturdum:)
Listemde siz de varsınız, bilgilendirmek istedim.
Çalışmalarınızda başarılar...
Ziyaret etmek isterseniz:
En İyi Yemek Siteleri

Funda Yavuz dedi ki...

Sizlerde Yemek Tarifi Formumuzdan Yemeklerinizi Paylaşabilir ve Gelir Elde Edebilirsiniz..

http://www.yemekforumu.com/forum.php

Merve dedi ki...

Defne yaprağı çok güzel bir koku verir yemeğe. Soteye ayrı bir güzel gitmiş. Ellerine sağlık.