18 Ocak 2013 Cuma

Mantarlı Ispanaklı Börek

Sevgili blogumm sevgili blogum ne hallerdesin?? Beni soracak olursan biraz hasta biraz yoğun biraz gıcık biraz huzursuz hallerdeyim:) Ama dedim hadi yaz bi post kendine gel.. Taktım kulağıma müziğimi biraz keyiflene keyiflene yazı yazayım dedim...
Yakın çevremdekiler kış ayının neredeyse tamamını hasta olarak geçirdiğimi bilir. İki gündür yine boğaz enfeksiyonlarımla başbaşayım. Artık ilaçlarımı tedavi yöntemlerimi tamamen kendim de yapabiliyor durumdayım :) İlaçlarıma başlamıştım bile çoktan. Bugün işyerine yeni başlayan doktora göründüm. Kadına anlattım durumu "doktor hanım kurtar beni bu meretten bir insan bu kadar hasta olur mu yeeaa" diye tam isyanı basmıştım ki "korunmak için ayda bir penisilin iğne yaptırabiliriz bir durumunuzu izleyelim de " demez mi hemencik iyileştim valla:))) İğneden çok korkarım ben. Hem iğneden hem de dişçilerden. Allah'ım sen karşılaştırma bizi yareppim. Aminnn:)))

Bu sofrayı ilkokul arkadaşlarım için kurmuştum. Şimdi arkadaşlarımdan birisinin minik yawrusu küvezde. Lütfen yazıyı okuyan okuyucularım minik Beyza'mız için dua edin. Güzel kızımızın ciğerlerine su kaçmış bu nedenle küvezde iyileşmeye çalışıyor. Haliyle annemizi hiçbir söz telkin etmiyor ama iyileşecek inşallah. Beyza'cik yakın zamanda annesinin babasının ve ablasının kucağına hoplayacak....

Gelelim böreğe; tarif benim çok severek yaptığım ve tadanların da nolur bi daha yap dediği cinsten. Tavsiye ederim.
Malzemeler;
  • 1 kg yufka
  • 1 kg ıspanak
  • 1 paket mantar
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
Börek sosu için;
  • 2 yumurta
  • 2 su bardağı süt
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 200 gr eritilmiş biraz kızartılmış tereyağı
Yapılışı;

Bir tavada çok az zeytinyağı ile beraber mantarlar yüksek ateşte sotelenir. Ardından temizlenmiş ıspanaklar eklenip azıcık öldürülür. Çok fazla yemek kıvamında pişmeyecekler. Tuz ilavesi yapılıp ılıştırılır.
Ardından tepsiye yufka serilir. Üzerine sos sürülür. Sonra tekrar yufka sos şeklinde devam edilir. Toplamda iki kere ıspanaklı mantarlı iç malzeme eklenecek şekilde yufkalar dizilir. en üste kalan son eklenerek börek kesilir. Ben kalın kalın dilimler kesip sonra çaprazlamasına tekrar kesiyorum. Üçgen dilimler elde ediyorum. Dilerseniz çörekotu ve susam da ekleyebilirsiniz.


Bunlar da Beyza'cığımızın ablası Azra için yaptığım muffnler...Yakın zamanda ikisi için de yaparım inşallah...

Davet sofralarımın vazgeçilmezi patates salatası.

Bu postumu da sonlandırırken bir iki kelime de dün vefat haberini aldığımız Mehmet Ali Birand için yazmak istiyorum. Kendisine çok üzüldüm. 30 yaşımdayım sanırım ben doğduğum anda da ekranlarda "Yarın kimselere randevu vermeyin" diyordu. Yeri büyük boşluk ekranlarda. Görüşü fikri ne olursa olsun yüzündeki gülümsemesi, sürekli yaptığı gafları, dil sürçmeleri beni mutlu etmeye yetiyordu. Dün akşam Kanal D tüm akşamını Birand belgeseline ayırmıştı. Orda en çok dikkatimi çeken kanser tedavisi olduğu anlarda hissettiği "Sonun yaklaştığını bilmek inanılmaz zor" cümlesiydi.

Gerçekten bir SON olduğunun farkında mıyız?
Yaklaşıyor mu?
Nedir bu SON?
Arada bir şöyle kendimize bakıp nerde durduğumuza bakıyor muyuz?
Tüm egolarımızdan arınıp kendimizi kontrol edebiliyor muyuz?
Hayatın çok kısa olduğunun farkında mıyız?
Daha çok vakit geçirmemiz gereken şeylerin farkında mıyız?
"AN" ların değerini biliyor muyuz?

Hepinize AN ların kıymetini bileceğiniz ANI lar yaşamanızı diliyorum.

2 yorum:

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Cok gecmis olsun ama igneden korkmayin!En iyisi igne olurken baska seyler düsünmek o anda hayal kurmak!(tabi igneden korkamyan birisi olarak konusmam kolay kusura bakma!)

Ah sorma o dedigin !AN" lar varya bazen beni yyokluyor ve daraliyorum bir an,Mehmet Ali Birand`a bende üzüldüm,kanser oldugunu öldükten sonra ögrendim maalesef...

Böregin nefis olmus!

kardelen sezgin dedi ki...

Bende Allah rahmet eylesin diyorum.Bende bir post paylaştım ,sanırım biz onlarla büyüdüğümüz için bir boşluk oluşaçak.Böreğe gelince en çok sevdiğim börek tarzı eline sağlık canım