5 Temmuz 2012 Perşembe

Fırında Kuzu Gerdan

Pek bir telaşlıydık son günlerde. Oğlum sünnet oldu. Malum birçok arkadaşımın bildiği gibi Mert'den çok ben telaşlandım bu süreç için. Allah'ım ne sıkıntılı bir iştir ne zordur ne zor:( Hep aklıma kötü kötü senaryolar geldi gitti.

Sünnetten önce Mert'e olacakları tek tek anlattık. Güzelce oğlumuzu bu sürece hazırladık. Artık gerçek bir abi olacağına inandırdık ama bize pahalıya patladı. Oğlum tam bir Lego canavarı olduğu için bize bir sürü lego aldırdı. Sadece bana değil değil tüm arkadaşlarıma:))) iş arkadaşlarım dahi çocuğa lego aldı o derece psikopata bağladık :)
Sonuçta güle oynaya sünnetimizi yaptırdık. Aşırı derecede memnun kaldım yaptırdığımız yerden. En çok çocuğun korkmasından ve o korkunun ona yerleşmesinden korkuyordum kesinlikle böyle bişey olmadı. Süreç harikaydı. Playstation eşliğinde oldu da bitti maşallah dedik resmen. Mert ferrari ile yarışa dalmışken azıcık ucundan gitti:))

Karmaşamız bitti misafirlerimizi gönderdik ancak tarif yazma fırsatı oldu...

Bu yemek de oğlumun sünneti için ankaraya gelen kayınvalidemler için yapıldı. Misafir sofralarına çok yakışacak servisi ve yapımı kolay olan bu yemeği kesinlikle tavsiye ediyorum. Lezzeti de muhteşem oluyor.

Malzemeler;
  • Kişi sayısı kadar kuzu gerdan
  • 1 kg patates
  • 6-7 tane küçük boy bütün soğan
  • 1 baş sarımsak
  • salça
  • tuz
  • kimyon
  • kekik
  • su
Yapılışı;
Kuzu gerdanları düdüklü tencereye alın az su ekleyip bir taşım kaynatıp o suyu dökün. Sonra yeniden su tuz ekleyip 45 dk haşlayın.
Başka bir tencerede tereyağını kızdırıp içine salça ve soğanları atın. biraz çvirdikten sonra patatesleri ilave edip ardından sarımsak ve baharatları ekledikten sonra altını kısıp yarım saat bu şekilde kavurun. Pişen etleri düdüklüden çıkarıp tepsiye dizin. Üzerine patates soğan karışımını döküp etin suyundan ilave edin. Bu şekilde 200 derece fırında 30 dk daha pişiririn. Enfess bir yemek olacağına emin olun:)

6 yorum:

kardelen sezgin dedi ki...

of diyorum başka söze gerek yok

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Yemek neif gercekten elinize saglik,oglunuzun sünnetide hayirli olsun Allah size damatliginida göstersin,sevgiler size...

canan dedi ki...

Offf harika gözüküyor ama:))ellerinize sağlık..

Kahveci dedi ki...

Harika görünüyor, o etler lime lime olmuştur artık.. ellerinize sağlık; yemiş kadar oldum :)
sevgiler
çiğdem

Merve Sargin dedi ki...

Hem Mert'e hayırlı olsun, hem de sizlere afiyet olsun =)

Herşey muhteşem gözüküyor!

siyahkuğu dedi ki...

Yemek harika görünüyor,oğlunuzun Askerliğini, yuva kurduğunuda görürsünüz inşALLAH ,sevgiler.