3 Mayıs 2012 Perşembe

Tencerede Güveç

Güveç denince nedense aklıma eşimin arkadaşları Gökhan ile Murat geliyor:))))) Ben gayet iyi güveç yaptığım için kendileri de benim yaptığım güveci severek yerler. Eşimle beraber bir koca güveci indirebilirler yani:)) Uzun zamandır Güveç Partisi de yapmadık ama yine tencerede de olsa yaparken andım kendilerini:)

Malzemeler; 
  • Yarım kg kemikli et
  • 2 tane büyük boy iri küpler halinde doğranmış patates
  • 3 tane iri küpler halinde doğranmış patlıcan
  • yarım kg minik sıska soğan. Hepsi temizlenmiş bütün halinde.
  • 2 baş temizlenmiş sarımsak
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 5 tane ince doğranmış domates
  • 3 tane yeşil biber
  • ben yeşil soğan da koydum üzerine ama tercihe bağlıdır.
  • tuz
  • kekik
Yapılışı;
Etleri yağda güzelce çevirin. Sonra sırası ile patates,patlıcan,soğan,sarımsakları, biberleri ve yeşil soğanları dizin. En üstüne domatesleri ilave edin tuz ve kekik de ilave ettikten sonra hiç su koymadan çok kısın ateşte ( oldukça kısık) 2.5 saat pişirin. sonra ister yiyin ister seyre dalın:)))



Murat artık Ankara'ya gelince yaparız bir güveç partisi;

1 yorum:

ÖZLEMCE dedi ki...

Oh oh canım çekti valla.. Yarın yapsam mı ne ? Ellerine saglık...