25 Nisan 2012 Çarşamba

Tavuklu Börek ve Yiyerek Ölmece:)

Bu haftasonu İstanbul'daydık... Oldum olası bu şehirden hep büyülensem de ilk defa yaşamak gözüyle baktığım şehir bi kalabalık geldi bana bi yuttu beni sankim :( Önümüzdeki yıl işyerinin de taşınma ihtimali vesilesiyle bir de bu gözden bakalım dedik şehirlerin kralı İstanbul'a ... ama pek fazla birşey elde edemedik açıkçası. Elde ettiğim tek şey bir sürü yerde krallar gibi ağırlanıp yaklaşık 5kg alarak geri gelmek oldu:((((





Bu muhteşem sofra kuzenim Erhan'ın eşi Süheyla'cığımıza ait. Süheyla yaklaşık 2 yıl önce ailemize girmesine rağmen çok çabuk kaynaştık ve alıştık birbiimize. Hele bir de o kızları ah beni benden alacak. Sülalemizde çok fazla kız hatta kuzenlerde hiç olmadığı için kızlara pek bir düşkünüz. Betüşcüğüm de bir biblo sanki. O kadar hafif 1.5 yaşında 7kg ama nasıl serçe gibi pıt orda pıt burda kırılcak gibi koşturuyor ordan oraya. Maşallah allah sağlıklar versin çok güzel bir kız olacak.  Allah uzun uzun ömürler versin sana inşallah...



Süheyla bize harika bir kahvaltı masası hazırlamıştı. Bir kuş sütü eksikti. Mide fesatı geçirene kadar yedik de yedik. Eşimin favorisi olan bu böreğin tarifini Süheylanın kaleminden yazıyorum....

Tekrar ellerine sağlık canım benim herşey şahaneydi:)


Malzemeler;
3 yufka

1 tavuk göğsü kemiksiz

3 büyük havuç

yarım kilo ıspanak

1 yumurta sarısı

Yapılışı

Bi kasede sıvıyağla su karıştırılır

Tavuk haşlanır minik parçalara bölünür. Havuç rendelenir. Ispanak yıkanıp doğranır.

1Yufka masaya serilir üzerine sıvıyağ su karışımı sürülür (çok ıslatmamak lazım yufka yırtılabilir)ve doğranmış ıspanak serilir.

Üzerine 1 yufkadaha koyulur sıvıyağlı karışım sürülür ve havuç serilir.

Üçüncü yufkada koyulur uzerine sıvıyağlı karışım sürülür ve tavuk serilir...

(üzerlerine tuz serpilir)

Kenaeları biraz içeri kıvrılır (malzeme dökülmesin diye) ve rulo sarılır... Ortadan ikiye bölünür tepsiye alınır üzerine yumurta sarısı sürülür.

Hiç yorum yok: