13 Nisan 2012 Cuma

Kurabiye


Hani bazı arkadaşlarınızla çok uzun zamanlar ayrı kalsanız da bir ayaya geldiğinizde sanki dün ayrılmış gibi yakındır o uzak mesafeler... Hani o son sarılış anınızı hissedersiniz...O güzelim arkadaşlığınız için yeniden ve yeniden şükredersiniz ya işte o arkadaşlardandır benim için Nuray...

Nuray'la tanışma hikayemiz çok gariptir... Tam detayları hatırlamasam da hala, bir gün okul çıkışı bakkaldan elimde elma poşeti ile hoptiri hoptiri eve dönerken önünde annesi arkasında kendisi puslu yağmurlu bir havada dertli dertli yürüyüşleri gelir gözümün önüne. Annesi krem rengi bir yağmurlukmuydu hatırlamıyorum kendisi uzun siyah bir etek armalı armalı bir deri mont upuzun saçları ile yavaş yavaş yürüyolardı. O an içimden geçen tek his  "bunlar da kim? ve niye bu kadar üzgünler ??" . Üzgün olduklarını da nerden çıakrdım bilmiyorum ama çok üzgün görünüyolardı. Bizim ilçe küçük bir yer olduğundan bunlarda kim sorum çok mantıklıydı? Ankara da böyle bir soru sorsam sanırım abes olur:)))

Derken günler geçti gitti meğer karşıda bir ev vardı orda oturmaya başlamışlar. Ailecek bizim ilçeye taşınmışlar ( zaten oralıydılar ama yaşamak için). Sonra tanıştık. Beraber aynı okula başladık. Aynı sırada oturduk. Aynı şeylere güldük aynı şeylerden yedik... Karşı apartmanlarda oturduk...Yoldaş olduk resmen... O kadar güzel günler geçirdik ki beraber buraya yazmaya kalksam ne sizde kafa kalır dinleyecek ne bende kuvvet kalır yazacak:))))

Sonra ben üniversiteyi kazandım gittim Onlar da İstanbla yerleştiler... Yıllar sonra doğduğum ilçeye geri döndüğümde Nuray'cığımın camına bakarken hala hüzünlenirim. Eskiler gelir aklıma bir neşelenirim bir üzülürüm... Meğer nerde yaşarsan yaşa orayı güzelleştiren insanlarmış bunu farkettim...

Benim için hep aynı yerdesin arkadaşım... Dilerim Allah tüm güzellikleri senin kaderine yazar...

Bu kurabiye tarifi de kendisine ait. İstanbula gittiğimde yapmıştı. Anlatım da kendisine ait. Çok lezzetli ve tek lokmalık bir kurbiş.. Tavsiye ederim.

İçindekiler

  • 1 paket margarin
  • 1 su bardağı nişasta
  • 1 yumurta
  • 4 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 kabartma tozu
  • alabildiğine un ve bir silme çay kaşığı kadar tarçın
 
 
Hazırlanışı
  
Hepsini aynı anda yoğur. Rulo yapıp küçük kçük kes.
 
180 derecede pişir. Fırından çıkınca sıcak iken bir
 
kasenin içine biraz toz şeker ve tarçın döküp kurabiyeleri
 
bu karışıma bula.

 

 

 

3 yorum:

Fincan Teyze dedi ki...

çok güzel görünüyorlar ellerine sağlık ;)

Endi'nin Mutfağı dedi ki...

Merhaba;
Blogunu yeni kesfettim ve cok begendım,kurabiyeler cok güzel gözüküyor:)
Takibe alıp üye oldum.
Seni de beklerim www.endininmutfagi.com

ÖZLEMCE dedi ki...

Hıım marifetli kızlara bakın yaaa.. bizim jenerasyon hep böyle galiba :))