1 Şubat 2012 Çarşamba

Muhallebili İncirli Tatlı







Ankara buz buzzzzzzzzzzzzzzzzzz:((( Mert bile şikayetçi artık. Bi güneş gelmedi bi hava ısınmadı anne diyor. Tüm kış palto giymememek için ağlamaktan perişan olan çocuk bacaklarını kapatsın diye aldığım hafif uzun paltodan çok memnun:) Sıcacıkmış diyor.

Bense hasta. Hastalandığım ilk günün tarihini unuttum walla:( Grip nezle halsizlik karmakarışık bir durum. Sesim desen gerçek sesimi duymayalı uzun zaman oldu:(

İşte böyle. Ama Bu tatlının resmini görünce bile içim açılıyor. Tarif yine Özlem den. Tarifi aldıktan sonra kaç kere yaptığımı hatırlamıyorum bile. Tadı çok hoş. Klasik tatlılardan sıkılanlara güzel bir alternatif. Bu Cumartesi gelecek misafirlerime de yapacağım ..

Siz de yapın haftasonunuz şenlensin...:)


Malzemeler;



Kek için

1. 1 su bardağı kalın dövülmüş ceviz

2. 2 yumurta

3. 1 çay bardağı un

4. 1 çay bardağı un

5. 7 tane kurun incir

6. Yarım paket kabartma tozu

Krema için;

1. 3 su bardağı süt

2. 1 kahve fincanı şeker

3. 1 tane vanilya

4. 2 yemek kaşığı tepeleme buğday nişastası

5. 1.5 yemek kaşığı tepeleme un

Krem şanti için;

1. 1 çay bardağı süt( ama şu ajda olanlardan)

2. 1 paket krem şanti

Keki ıslatmak için;

1. 2 tatlı kaşığı nescafe

2. 1 kupa ılık su





Yapılışı;



Kek için tüm malzemeleri karıştırıp bulamaç aline getirin. Dikdörtgen bir borcamı altını hafif yağlayıp bulamacı elinizle borcamın tabanına yayın. 180 derece fırında 25 dk pişirin. Hafif sert bir kek olacak. Fırından çıktıktan tam 5 dk sonra 1 kupa suyun içine kattığınız 2 tatlı kaşığı nescafeyi iyice karıştırıp keki ıslatın ve soğumaya bırakın.



Krema için ;


Vanilya hariç Tüm malzemeleri karıştırın ve muhallebi kıvamına gelene kadar orta ateşte sürekli karıştırarak pişirin. Kıvamı biraz koyu olacak telaşlanmayın muhallebi sıcakken vanilya ekleyip soğuyana kadar mikserleara ara çırpın ve muhallebinin buz gibi olana kadar soğumasını sağlayın. Diğer taraftan krem şantiyi sütle çırpıp dolaba kaldırın. Muhallebi iyice soğuduğunda dolaptan krem şantiyi çıkarıp muhallebiye karıştırın. İkisini 10 dakika aralıksız mikserle çırpın. Dondurma gibi beyaz bir kıvamda krema elde edin. Soğuk kekin üzerine kremayı sürün dilerseniz üzerine Hindistan cevizi serpin.

Canım Özlemim de bir blog açtı takip edin derim mutlaka. http://mutfakkokusu.blogspot.com/


Yazarken bile yoruldum bakalım yapmaya karar verecek misiniz)

9 yorum:

anne eli gibi dedi ki...

çok dikkat etmek lazım ,geçmiş olsun,tatlın nefis görünüyor ellerine sağlık..

sevda dedi ki...

çok sevdiğim tatlılardan.harika olmuş canım.afiyet bal olsun.sevgiler.

canan dedi ki...

ellerinize sağlık...

Şehrinaz dedi ki...

çok geçmiş olsun allah şifalar versin .ankaranın buz havasında nasıl olunur ki başka:) kar yağdığına sevinen arkadaşlara hiç bir şey söyleyemiyorum yağan kar dona dönüşüyor ankara da:) hayırlısı bakalım.

bu tarifi bende çok seviyorum ellerine emeklerine sağlık...

who dedi ki...

Elif ben bu tatlıyı hamileyken Ebiste yaptığımız dört çaylarından birine hazırlamıştım:) Akşam yaparken muhallebisini yapmaya erinmiş muhallebisiz götürmüştüm:)) Kızlar(Şule,Hatice,Emine) çakmadılar çok beğendiler hatta Şule devamını istedi, tabi kısmet olmadı yapamadım:)) Ayyy ne günlerdi ya..

who dedi ki...

Elif ben bu tatlıyı hamileyken ebiste yaptığımız dört çaylarından birine yapıp götürmüştüm. Akşam tatlıyı yaparken muhallebiye erinip, muhallebisiz hazırladım:) Kızlar(hatice,şule,emine)çakmadılar, çok beğendiler hatta Şule devamını istedi tabi kısmet olmadı bir daha yapmak. Ayyy ne güzel günlerdi..

Neşeli Sesler dedi ki...

Anne eli gibi,

Çok teşekkürler. Tatlıyı mutlaka denemeni tavsiye ederim.
Sevdacığım ; vallahi ben bu tatlıyı pek sevdim o da beni:)))

Canan çok teşekkürler:)

Herkese sevgiler.

Neşeli Sesler dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Neşeli Sesler dedi ki...

Şehrinaz çok teşekkürler. Valla Ankara'da kar çığrından çıktı sıkıldım artık ben:((

Hahahah çok alemsiniz walla. Muhallebiyi yapmaya üşendin demek:))) Öyle de güzel olur eminim benim favorilerim arasında