3 Ocak 2012 Salı

Kuymak


Karadeniz mutfağının baştacı , sabah kahvaltılarımızın kralı mı desem kraliçesi mi:) bi cins kategorisi yapamadım şu an :)

Rahmetli babaneciğimin ellerinden yerdik kaymaklısını .. O zamanlar yaylaya çıkardı babanem yazları. Yayla evlerince kuymak olmazsa olmazdı. Yaylacı kuymağı denirdi onlara .Yaylalara gezmeğe giden insanlar tanıdıkları yaylacıların evinde kuymak molası verirlerdi. Babanemle çok kalmışlığım vardır yaylalarda. Anam düşünüyorum da nasıl kalmışım orda yaw:) Elektrik yok akşamları olunca karanlık çöker gaz lambaları yanardı minicik evde babanemle sobanın başında otururduk. Akşam erkenden yatar sabahın kör vaktinde kalkardık. Dümdüz alabildiğine yeşil uçsuz bucaksız yerdi bizim yaylamız. Miniminnacık bir ev vardı. Ahşaptan. 1 tanecik odası saçtan tavanı vardı. Gece yağmur yağdığında pek bir korkunç olurdu. Tıkır tıkır tıkır o saçlara vuran yağmurlar nasıl gürültü yapardı evin içinde :))) Anneeee:))))) Babanemi pek uğraştırırdık onu yemez bunu yemez kadına kırk dereden su getirdik O da napsın aman bana arkadaş oluyorlar diye kızmaz yollamazdı bizi evimize:) Nasıl bir güneş olurdu zaman zaman. O güneş ki bizi öyle bir yakardı ki ancak eve döndüğümüzde farkederdik yayla kızı olmuş çıkmışız:)))
Babanem rahmetli olduktan sonra o ev bakımsızlıktan yıkıldı. Heryeri çatladı duvarları yıkıldı harabeye döndü... İnsan o anıları o halde görünce gerçekten çok üzülüyor. Çocukluğunun hatıraları duvarların altında kalmış diye çok iç geçirmiştim...
Amaaaaa sevgili babam ve amcam bu yıl yayla evine yeniden hayat vermeyi kafalarına koydular. Yıkılan evin yerine dünyalar tatlısı çok şirin ahşap bir ev yaptılar. Bu yaz evde yaylanın güzelim suları ve havası eşliğinde kavurma yeme şansımız oldu mmhhhh tadı hala damağımda:)

Ben kendimi iyice hatıralara kaptırmadan şu kuymağın tarifini vereyim;
Malzemeler;
  • 3 yemek kaşığı tereyağı ( malum yağlı olacak ama bu işin usulü bu)
  • 2.5 yemek kaşığı tepeleme mısırunu
  • 200 gr telli peynir. Yoksa kaşar peyniri de olabilir.
  • 2 su bardağı soğuk su
Yapılışı;
Tereyağı ile mısır unu mısır ununun kokusu çıkana kadar güzelce kavrulur. İçine soğuk su ve peynir eklenir. peynir iyice eriyene kadar karıştırılır. Kısık ateşte 10 dk kaynadıktan sonra pişirilir. Ekmek bandıra bandıra yenir ve yayla günleri , çocukluk hatıraları anılır:)

İşte yayla evinin yeni versiyonu. Mis misss havası suyu yokluğu yalnızlığı herşeyiyle mis:)

6 yorum:

tatlihayat dedi ki...

kuymaktan bana yapmadin ya alacagin olsun sekerimm:))yoresel lezzetlerrden seni cikardim sekerimm:))karadenizli arkadasim sunu tattim diyemiyorumm
:)))

Neşeli Sesler dedi ki...

Aaaaa yapmadım mı hakkaten? valla ayıp etmişim:))

Seneye geldiğinde kesn yapıcam ::)

Muck

sarımutfak-hande dedi ki...

ohhh ekmeği ban ban ye :)))
ellerine sağlık canım

Adsız dedi ki...

Karadenizli uşağum şimdi bu mıhlama mı yoksa kuymak mı?Farkı nedir bizi aydınlatır mısınız:)

Bende pek severum bunu da, ama ben özel bi peyniri var o olmazsa güzel olmaz diye evde denemekten vazgeçiyordum.Yapalum ama az yiyelum:P

Esma

Neşeli Sesler dedi ki...

Bu kuymak canım. Kuymakta mısırunu olur mıhlamada sadece peynir ile tereyağı olur..Sen uğraşma bunları yapcam diye gel bana ben sana ne kadar istersen yaparım:) ekmeği bandıra bandıra yeriz:)

Adsız dedi ki...

Oleyyyy bu teklife hiççç hayır diyemicem:)