22 Ocak 2012 Pazar

Kıtır Kek



Bu Özlem olmasa ben napıcam ya. Yine muhteşem bir tarifle blogumu şenlendirdi. Yakında kendi blogunu kuracak ve eminim yıkılacak o blog:)) Takip etmeniz şiddetle tavsiye olunur...

Yine Özlemce bir tarif sizlerle:)) Ben an itibari ile denedim ve miss gibi çayla yuvarladım bile:))


elüüüüüf anladım ki sen denenmemiş tarifler peşindesin.. bu konuda yardım alabıleceğin en iyi kişi benim ve iddalıyım :)) benım kurtarıcı kekımın tarıfını paylaşıyorum senınle. yaklaşık 15- 20 gun arası tazelığını koruyan enfes bır kek ::)) bu kes yapıştır işini sevmedim haa.. kes yapıştır yaparsın dıye gayet ıtınalı yazıcam bu tarifi
ani misafirde ikramlık süper kek


KITIR KEK

malzemeler
 5 yumurta
 1,5 bardak şeker
 1 bardak çiçek yağı
1 paket kabartma tozu
 1 bardak kuru üzüm
1 bardak ırı çekılmış fındık
aldığı kadar un

 yapılışı
yumurtalar itinayla ve sarsmadan kırılır ( bu işlemi nasıl becerırsın bılemıyorum ) şekerle narin narin çırpılır. daha sonra çiçek yağı koyulur yıne çırpılır. un ve kabartma tozu ılave edılır. kekının kıvamı verıldıkten sonra üzüm ve fındık koyulur. hamurun yoğun bır kıvamda olması lazım.karışımı neye döküceğini söylememe gerek yok heralde ( ne büyük azabı var o bızım borcamımızın her ALLAHın günü fırında, fırından çıkar çıkamazda makinede.. onunda cehennemı fırınla b.makinası)
hamuru borcama döktükten sonra onceden ısıtılmış fırında pişiriyosun ( normal kek kadar pişirmıyosun, kürdanla test edersın)
fırından çıkar çıkmaz 1 parmak genişliğinde kesıceksın keki
 enıde boyuda parmağınla aynı olcak
 kestığın dilimleri yatay şekilde buyuk fırın tepsısıne diziceksin
150 derecede kek dılımlerını kızartacaksın( kurutacaksın, kıtır kıtır kek bu )
kekler soğuduktan sonra tupperware kaplarına koy istediğin zaman al ye ) tupperwarelerim yok diyosan gidip alıcaksın bu kek dandık kaplara koyulmaz yazık olur
bunu yazmassam çatlarım
ınankı yazması daha uzun , yazana kadar ıkı tepsı yapmıştım uuuh nenem lailehe illellah öptüm seni byy

4 yorum:

sevda dedi ki...

çok değişik bir tarifmiş canım.gerçekten çok güzel görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

Şehrinaz dedi ki...

farklı bir kek:) tarif için özlem hanıma teşekkürler. tupper kabım var yapınca koyarım inşallh:) ellerine sağlık...

Neşeli Sesler dedi ki...

sevda hn,
Gerçekten değişik bir tarif ve çok güzel oldu. denemnizitavsiye ederim:)

Şehrinaz Hn,

Bu kek beni yanıltmadığı gibi sizi de yanıltmayacaktır. Denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum:)

Ziyaretleriniz ve güzel yorumlarınız için teşekkürler:)
Sevgiler...

ÖZLEMCE dedi ki...

bekleyin beni yakında geliyorum :))