13 Aralık 2011 Salı

Bulgur Köfteli Bezelye


Zamansızlıktan şikayetçiyim... Bazen de zamanı kötü kullandığım için kendimden şikayetçiyim... Ülkemde geçen bir sürü üzücü olaylardan , etrafımdaki mutsuz insanlardan, çaresizlikler içerisinde kıvranan ama onlara asla bir el uzatmayanlardan şikayetçiyim...
Bazen düşünmeden edemiyor insan " Napıyorum ben böyle ? Ne için yaşıyorum ? Bu koşturma mezarda mı bitecek " diye... Sızlanıyor dertleniyor insan ama bunlar olmadan da olmuyor. Dünya üzerinde hangi canlı memnun olmuş ki bazı şeylerden ben olayım diyor geçip gidiyorum:)
Bu aralar dediğim gibi garip hisler içerisindeyim ... Bir kaybolasım var. işleri cep telefonumu, bilgisayarımı herşeyimi bırakıp sadece ailemle başka bir ülkeye gidesim var. Ardıma bakmadan ne olacak ne bitecek , ayy akşama ne pişecek, ayyy gece işten kim arayacak, çocuk hasta mı olacak, kreşe ödeme mi yapılacak, evde neler düzenlenecek düşünmeden bir hafta kaybolasım var:) Du bakalım hayrolsun:)

Bu tarifi taaaa ne zaman yaptım artık hatırlamıyorum bile. Malatya ziyaretimizde yöreye has bir bulgur olan bulguru alıp denemiştim.

Malzemeler;
  • 200 gr kuşbaşı et
  • 1 konserve bezelye
  • 1 küçük soğan
  • 2 yemek kaşığı salça
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 küçük havuç
  • 1 küçük patates
  • 1.5 su bardağı ince bulgur (ben Malatyadan almıştım incecik bir bulgur türü)
  • 1 tatlı kaşığı bulgur unu( ben bunu da Malatya'dan almıştım. Kıvam veriyor)
  • tuz
Yapılışı;
Etleri soğanı yağ ile birlikte iyice soteleyin. Kısık ateşte biraz pişirin. İnce bulguru ıcak su ile ıslatıp bekletin. Sonra içine bulgur ununu ve birz tuz karıştırarak iyice yoğurun. Yoğurduğunuz hamurdan küçük küçük köfteler yapın. Tencerede pişen etlerin içine bezelyeleri ve küp şeklinde doğranmış patates/havucu karıştırıp biraz daha çevirin. Yemeğin suyunu ( ben bu tip yemekleri katı seviyorum ama su miktarını zevkinize göre arttırabilirsiniz) katıp kaynadıktan sonra içine köfteleri ilave edin. Tuz da ilave ederek yaklaşık 30 dk kısık ateşte pişirin. Afiyetler olsun:)


2 yorum:

Adsız dedi ki...

yine güzel kokutmuşsun mutfağını elif hanım.Ellerinize sağlık nefis gözüküyor...senin hiç bir yere kaybolmaman lazım çünkü sen bize lazımsın:) Allah sağlık versin gerisi boşşş ...sevgiler gönderiyorum sevgili arkadaşıma
iremlemekanlar.N.D

Şehrinaz dedi ki...

çok farklı bir tarif ellerine sağlık...