12 Mayıs 2010 Çarşamba

Safranlı Nohutlu Çorba

Bu değişik çorbanın tarifi eşimin ablasına ait. Valla abla çok uğraştırıcı bu çorba bir kereliğine blogumda bulunsun diye yaptım artık sen yapınca yiyeceğiz :) Resmen yapması iki gün sürdü:)
Malzemeler;
  • 1 su bardağı nohut ( bir gce önceden soğuk tuzlu su ile ıslatın)
  • 1 çorba kasesi kadar nohut büyüklüğünde doğranmış yağsız et
  • 2 su bardağı yoğurt
  • 1 tatlı kaşığı safran
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • tuz

Yapılışı:

Bir gece önceden ıslattığınız nohutları 1 lt su ile düdüklü tencerede 10 dk haşlayın. Sonra içine etleri ilave edip etler ve nohutlar iyice pişene kadar haşlamaya devam edin. Nohutlar pişince karışımı soğumaya bırakın. Soğuyan çorbanın içinden nohut ve etleri çıkarın kalan suya yoğurdu ilave edip iyice karıştırın. Hatta blendırdan bile geçirebilirsiniz. Yoğurt çorbası yapar gibi kesilmesini önlemek için kaynayana kadar karıştırın. Kaynayınca içine nohutları ve etleri ekleyin. Eğer kıvamı koyu geliyorsa kaynar su ile açın. Tuzunun da ilave ettikten sonra bir taşım daha kaynatıp altını kapatın. Diğer taraftan tereyağı ve safranı kızdırıp çorbanın üzerine ilave edin. Davet sofralarınız için tavsiye ederim. Afiyet olsun.



4 yorum:

Ayazma dedi ki...

Elifcim, çok lezzetli bir çorba olmuş yaa, valla sabah sabah canım çekti..
Bu arada içli köfteler gözümden kaçtı sanma! Afiyetler olsun canım. Ben de gidicem oralara! :P

Pembe Tatlar dedi ki...

Ellerine sağlık canım....

Filiz dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyor anlattığın kadar var :) Ben genelde yoğurduna silme bir yemek kaşığı kadar un ve bir yumurtanın sarısını ilave ediyorum.Daha özlü ve çocuklar için daha vitaminli oluyor.Mert yoğurtlu çorbaları çok severek yiyor.Safranlı denemelerim olmadı fakat senin tarifini en kısa sürede deneyeceğim hem yoğurt hem et var içerisinde Mert'in severek yiyeceğini düşünüyorum. :)
Sevgiler,

Filiz.

Sıcak Paylaşımlar Aysel dedi ki...

Safranlı çorba değişik olmalı, hiç safranlı bişeyler yemedim... Aslında Türk mutfağının bilinen en eski baharatlarından ama nedense çok fazla kullanmıyoruz... (Biraz pahalı diye biliyorum belki de ondandır)... Ellerine sağlık Elifciğim, bence de bu çorbayı başkaları yapsın, biz içelim... Sevgiler...