3 Mart 2010 Çarşamba

Etli Kurufasülye

Benim annemle babam yaklaşık 30 yıldır evliler. Babam tam bir kurufasülye pilav hastasıdır. Birazdan yazdıklarımı okuyunca hastasıdır kelimesinin yetersiz olduğunu anlayacaksınız:)

Annem evlendiği ilk günden beri istisnasız her gün kurufasülye pilav pişirir. Babam hangi saatte eve gelirse gelsin mutlaka yemekte bu ikinin olması gerekir. Başka yemek olsa da çok sesini çıkarmaz ama yüzünden memnun olmadığını anlardık hep. Bu kurufasülye mevzusu için taa İspir lerden özel fasülyeler gelir filan o derece. Mesela babam yemek yemeden bir şekilde evde pilav ya da fasülye bitti annem saat kaç olursa olsun annem hemen kalkar pilav pişirir filan:)

Küçük bir ilçede otururduk biz. Orda alışveriş yaptığımız bir market vardı. Bir gün marketin sahibi "Yenge size bişey soracağım ama lütfen yanlış anlamayın " demiş:) Annem de "buyrun sorabilirsiniz demiş" . Adam " Yaw yenge sürekli pirinç alıyorsunuz burdan. Bunları başka bir yere satıyor musunuz " demez mi? Annem gülme krizine girerek babamın bu durumundan bahsetmiş :))) Yaaa durum bu kadar vahim yani:)


Durum böyle olunca ben kurufasülye pilavı yüz yıl görmesem aramam. Arasıra eşim çok isterse ona yapıyorum o kadar:)


Gelelim tarife;

Kurufasilyenin salçalısı ve bol etlisi makbuldür.

Malzemeler;
  • 2 su bardağı kurufasülye (akşamdan soğuk su ile ıslatın. Islattığınız suya biraz şeker katın)
  • 1 tane büyükboy ince doğranmış soğan
  • 250 gr kuşbaşı et. Aslında küçük kaburga kemikli de çok güzel oluyor.
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
Yapılışı;

Zeytinyağını tencerede kızdırıp etleri içine atın. Etler suyunu salıp yeniden çekene kadar etleri kavurun. Sonra tereyağını ekleyin ve soğanları da ekleyip kavurun. Soğanlar ölünce salçayı ve fasülyeleri katın. Kısık ateşte 10 dk filan bu şekilde kavurun. Sonra yeteri kadar soğuk su ilave edip fasülyeyi pişmeye bırakın. Pişmesine yakın tuzu ve kimyonu ekleyin. Afiyet olsun.




14 yorum:

neslihan dedi ki...

çok hoş bir hikaye.valla her gün yapan olsa ben de yerim:-) nefis görünüyor yemeğin canım.ellerine sağlık.

tatlihayat dedi ki...

ibrahim amca ah ah hatunu biktirmis yawww kurufasulyeyle:))ama 4 meyve almis elif ilhan memos gokhan 1cicek 3bocekk:))

şule dedi ki...

elifcim hergün de kurufasulye yenir mi :) vallahi annen de sabırlı kadınmış :)) çok takdir ettim. bizde de dün akşam kurufasulye pilav vardı.. eline sağlık..

Neşeli Sesler dedi ki...

neslihan teşekkür ederim.
Serap babamı hatırlıyosun dimi:)))
Şule valla annem illellah dedi ama adam vazgeçmedi. Gittiğimiz misafirliklerde bile babamın bu huyu bilinir yapılan yemeklerin yanında mutlaka kurfasülye de olurdu:)

Betül dedi ki...

Annen gerçekten bir tacı haketmiş Elif'ciğim:)

YUZUK dedi ki...

ben pek beceremiyorum kuru fasulye yapmayi, esim cok sever. Her denemede farkli sonuclar aliyorum :( Ancak yilmadim, yilmayacagim. Bakalim senin tarif tutarmi, tutarsa yazarim sana...

eline saglik

hatice dedi ki...

Elif, eline sağlık. Islatırken şeker eklemenin sebebi nedir, daha mı lezzetli yapıyor?

Neşeli Sesler dedi ki...

Ah betüş abla annem nelere kadir sen bir bilsen:)))

Sevgili yüzük mesajı aldım benn:)

Hatice' ciğim şeker ile ıslatınca fasülyelerin içi daha yumuşak oluyor. Denemeni tavsiye ederim..

Sıcak Paylaşımlar Aysel dedi ki...

Vallahi anneni tebrik etmek lazım Elifciğim... Babana ise çok şaşırdım her gün kurufasulye nasıl yenir bıkılmaz enterasan :))

Ama pilavsız kurufasulye de olmaz dimi :)


Ellerine sağlık... Kocaman sevgiler...

annemineli dedi ki...

''Yemede yanında yat'' derler.Sevgilerrrr....

Eda dedi ki...

Elifcim çok hoş bir hikaye, bayıldım.. Ben de çok aramam aslında.
Canım bende bir mimin var beklerim.. :)
sevgiler

tatlihayat dedi ki...

gec kuru fasulyeyi artikk yeni eve gelll:)) hayirli ugurlu olsun bizede nasip olsunn gule gule oturun hayatimm:))

Adsız dedi ki...

bende hatırlıyorum kuru fasülyeleri.hayriye hanım yemeğe sana geleceğiz dediğimizde .gelin elbette kuru fasülye pilav vardır derdi
gül nida

ÖZLEMCE dedi ki...

ah Hayriye Hanım Teyzeciğim aaaah...