27 Kasım 2009 Cuma

İyi Bayramlar

Mutlu huzurlu domuz gribinden uzak bayramlar diliyorum herkese:)

Resim buradan...

21 Kasım 2009 Cumartesi

Blogum 3 Yaşını Doldurdu:)

Blogum 3 yaşını doldurdu... Ben de bu nazar ağacına iyi dileklerimi, umutlarımı, mutlu huzurlu hayata dair isteklerimi asıyorum...

Not: resim buradan.

17 Kasım 2009 Salı

Avokado Salatası

Semranın yaptığı bu avokado salatasını ilk defa yedim. Avokado salata ?? garip gibi görünse de tadı çok değişik ve çok güzeldi. Değişik menüler hazırlamaktan hoşlanan yemek severler için ideal. Semra' dan tarifi mail ile istedim. Gelen cevabı yazıyorum:)))

Merhaba Elifcim aslında salatanın hiçbir esprisi yok sadece sarmısaklı yoğurt ve avokadodan ibaret.Avokadolar biraz olgun olacak kabuğunu soyup çekirdeğin dışındaki kısımı çatalla eziliyor.Sarmısaklı yoğurt karıştırılıyor.Ama sen daha süslü olsun dersen cevizide tarife ilave edebilirsin.Sizin için yaptığımda salatada iki avokado kullandım.

Yani yapımı bu kadar basit:) Afiyetler olsun hepinize.

14 Kasım 2009 Cumartesi

Kayseri Yağlaması

İnsanın değişik illerden arkadaşlarının olması ne güzel bişeymiş bu yağlamayı yedikten sonra daha iyi anladım. Semra bunu yaptığın ilk günden beri bu yemeğe hastayım:) Sana ev görmeye geleceğimiz gün de bunu yapmışsındır diye dua ettim :) Nitekim dualarım kabul oldu ve karşımda bu güzellik:) Çok güzeldi ....Ellerine sağlık tekrar:)

Üzerinde sarımsaklı yoğurt ile servis ediliyor:)


Semra coşmuştu o gün:) Herşey birbirinden güzeldi:)


Bir daha geldiğimizde de bundan yap hep bundan yap oldu mu:)
Yapılışı; Semra göz kararı ölçülerle yaptığı için buraya o şekilde yazıyorum. Un, maya su ve tuz ile normal hamur yoğurulur. Hamur biraz dinlendirilir. Hamurdan küçük tabak büyüklüğünde parçalar açılıp tavada yağsız olarak pişirilir. Gözleme gibi. 2-3 tane soğan incecik doğranır tereyağında kavurulur. Salça baharatlar ve kıyma eklenerek pişirilir. Servis yapılacağı zaman kıyma sıcak olarak gözlemelerin arasına serpilir. Sonrası malummm:)))


12 Kasım 2009 Perşembe

Et

Etin bu hali en sevdiğim halidir. Baharatlı soslu yumuşacık mis gibi olur:)
Malzemeler;
  • Kişi sayısı kadar dövülmüş bonfile et
  • 3 rendelenmiş domates
  • 2 diş sarımsak
  • 1 tatlı kaşığı kekik
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • tuz
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • yarım kahve fincanı sızma yağ

Yapılışı;

Etler hariç kalan malzemeyi iyice karıştırın. Tencerenin yağı ilave edip kızdırın. Etleri karıştırılmış malzemeye batırarak tencereye dizin. Kalan sosu da üzerine dökün. Kısık ateşte 2 saat kadar su eklemeden pişirin ve lezzeti görün:)

11 Kasım 2009 Çarşamba

Böğürtlen Marmelatlı Kurabiye

Ara sıra durduk yere uykularım kaçar. Zaten çok zor uyurum bir de kaçtı mı vay halime. Şimdi de öyle:( Yarın hortlak gibi işe giderim artık:) Madem uykum kaçtı işe yarasın kalkayım da blogumu güncelleyeyim bari dedim. Son zamanlarda performanstan düştük. İşe güce daldık blog alemine ara verdik:) Bir de laptop u köşe bucak Mert' den kaçırma çabası içinde olduğumuz için ancak o uyuyunca açabiliyoruz. İnternet kurdu oldu çıktı başımıza. " Anneee google aç domestos yaz ordan reklam geler ben de seyrederim. Gel sana Paint öğreteyim" :)))))))))) Bak bak bak adam oldu da bacaksız bana paintte resim yapmayı öğretecek... Kalkmıyo başından. Biz izin vermedikçe bakıcısının evine inmek için ağlamalar.... Şifre koyduk. Kadına baskı yapıyormuş. "Samoş (Senem) bi bilgasın şifresini öğrenemedin. Hiiiişç bişey bilmiyosun konişmiyom senle" :)))) Daha neler gelecek başıma Allah'ım ... :)))))
Bu kurbişler de fırından yeni çıktı. Tarifi Ülkü' ye ait. İlk defa denememe rağmen kıvamını tutturabildim gayet de lezzetli oldular. Yarın işe götürürüm artık:) Görünümleri de pek şık oluyor. Davet sofralarına iyi gider.
Malzemeler;
  • 2 yumurta
  • 1 paket oda sıcaklığında margarin
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 4 su bardağı un ( tam 4 kullandım ama 3 den sonrasını yavaş yavaş ilave edin)
  • Kurabiyenin arasına koymak için marmelat (ben böğürtlen kullandım. Marmeladın kıvamı koyu olunca daha iyi şekil alıyor)

Yapılışı;

Tüm malzemeleri karıştırıp iyice yoğurun. Hamuru yoğurduktan sonra 15 dk dinlendirin. Dinlenmiş hamuru ikiye bölüp her parçayı biraz un yardımıyla açın. ÇAy bardağı ile yuvarlaklar kesin. Kestiğiniz yuvalarlakların yarısının ortasını başka bir kalıpla kesin. Kalıp yoksa gazoz kapağı olabilir. Kurabiyeleri 190 derece fırında üzeri kızarmadan 15 dk pişirin. Kurabiyeler ılınınca boşluk olmayan parça altta ortada marmelat üstte boşluk olan parça şeklinde dizin. Afiyet olsun.

8 Kasım 2009 Pazar

Küçük Zeynep' in Kurabiyeleri

Üniversiteyi ailesinden uzakta okuyanlar uzak diyarlarda kendine kol kanat germiş insanların kıymetini çookk iyi bilirler. Benim de okuldayken öyle bir yardımcı ailem vardı. Ne şanslıyım ki Onlarla tanışma vakit geçirme fırsatı buldum. Haftasonları özel yemekler yapınca çağıran, ben ısrarla olmaz desem de "getir kızım sanki elimde yıkıyorum, biz çay içene kadar yıkanır" diye çamaşırlarımı yıkayan, sıkışınca derdimi paylaştığım, bizimle beraber gülen, televizyon seyrederken hadi dansa diye yerinden hoplattılıp çocukca eziyetlerimize gülümseyerek cevap veren Füsün teyzem... Ne çok uğraştırdık seni ne çok sıkıntılar verdik sana kimbilir. Bak çoğul konuşuyorum cadı kızın Aslı' dan daha beter değildim heralde :))))

Okul bitmeye yakın balomuz olacaktı hesapta. Olmadı. Biz de birşeyler yapmadan bitirmek istemiyoruz tabi. Napcaz? Gene düştük eline Füsün teyzenin. Kocaman bahçeli bir evleri vardı. Kendi aramızda bahçede mangal partisi verelim diye kararlaştırdık. Karar verildi ama kim söyleyecek. Yalvarma işi kızı Aslı ile bana kaldı. Noollurr valla bak bişi yapmıcaz biyere. Hiçbiryeri kırmıcaz dökmicez söz nooollluurr diye yalvarmalarımıza dayanamadı ama son noktayı koymuştu gene. "İzin veririm ama ben de misafir olcam. Hiçbişeye elimi sürmicem. Kahvem dahi önüme gelecek. Sonrasında bahçe bile bile yıkanacak" :)))) Hayhayyy Füsün teyzeee:)) Bahçesinde 15 tane genci ağırlamaya izin verecek kadar da kocaman yürekliydi. Seni her an güzelliklerle hatırlıyorum teyzem...Tekrar çok teşekkürler.



E tabi o günlerin üzerinden yıllaarr geçti. Füsün teyzemin bugün 1 yaşına basacak olan dünya güzeli bir yeğeni oldu. Güzellik yapma sırası bende artık diyerek hasta olmama rağmen girdim mutfağa başladım şeker hamurlu kurabiyeleri yapmaya. Gece 12 de paketi hazırladım. Ertesi gün kargoya verdim. Kargo eline geçip de beni aradığında duyduğum o mutlu sesti zaten amacım. " Kızıımmm kafanı böle günlerle doldurma daha çookk lazım bu hafıza sana " diyerek güldürdü gene beni:))) Minik Zeynep iyi ki doğdun. Çok şanslısın ki Çok şeker bir halan var. Mutlu sağlıklı yaşlar olsun sana...

3 Kasım 2009 Salı

Terbiyeli Tavuk Çorbası


Tülay teyzemin muhteşem çorbasının tarifini veriyorum
Malzemeler;
  • 1 tane tavuk göğsü
  • 1 bütün soğan
  • 7 bardak su
  • 1 yumurta
  • 2 yemek kaşığı un
  • yarım limon
  • tuz
  • 2 yemek kaşığı tereyağı

Yapılışı;

Genişçe bir tencereye su, soğan ve tavuğu alıp iyice haşlayın. Tavuğu ve soğanı çıkarın soğanı atın. Tencerede kalan suyu ılıtın. Başka bir tavaya yağı ve unu alıp iyice kavurun. Ilınmış olan tavuk suyundan tavaya iki kepçe kadar alın. Tavadaki unlu suyu tencereye yavaş yavaş boşaltın ve mikserle iyice çırpın. Ayrı bir kaseye tenceredeki sudan 2 kepçe kadar alın ve soğutun. Soğumuş suya 1 yumurtayı ve yarım limonu sıkıp iyice çırpın. Kaynayan tencereye yavaş yavaş ilave edip mikserle çırpmaya devam edin. Çorba iyice kıvam alana kadar çırpmayı sürdürün. Çırpma işlemi bittikten sonra haşlanmış tavuk göğsünü iyice didikleyip tencereye atın. 1 taşım daha kaynattıktan sonra çorbanız hazır. Eğer kıvamı koyu olursa kaynar su ilave edip kaynatabilirsiniz. Tuz eklemeyi unutmayın:)

2 Kasım 2009 Pazartesi

Eskişehir

Meşhurr Eskişehir' i ben de görmüş oldum sonunda. Gide gide kışta soğukta gittik ama dostlarla olunca gönüller de bir olunca herşey gayet güzel oldu. Tülay Teyzemin yemekleri için bile haftada bir gün gidilir Eskişehir'e :)


Bazen plansız organizasyonlar daha iyi sonuçlar veriyor nedense. Cuma günü hadi gidelim deyip Cumartesi kendimizi Eskişehir' de bulduk. Çok şirin sevimli yaşaması kolay, küçük ve çok ucuz bir şehir.


Eskişehir park bahçe açısından oldukça zengin bir şehir. Heryeri sular parklar göletler bişiler bişilerle dolu. Belediye başkanlarının Melih Gökçek' le akrabalıkları var mı diye düşünmeden edemedim. Malum Gökçek de pek sever park yapmayı...

Ah ülay teyzemin muhteşem sofraları bana 5 kilo aldırmıştır 1 günde. Nasıl lezzetli şeyler yapıyor. Yemeklerin tariflerini ayrı ayrı yayınlayacağım. Hepsi çok lezzetliydi. Tekrar ellerine sağlık.

2 cadı bir de benim yaramaz oğlum birleşince evi resmen havaya kaldırdık. Ama canım Tülay teyze hiç güler yüzünü eksiltmeden uğraşıp durdu.


Çiğ börekler Papağan' dan. Çok beğendim. Sıcak sıcak hüplettik:)



Bilim Parkının içindeki korsan gemisi:)



Bilim Parkı.


Hava çok kötüydü resimlerim hep böle hüzünlü maalesef.



En komik yaı da bu mezarlık. :)))) Ankaraya dönerken Gordion diye tarihi bir yer var. Hadi bakalım dedik. Gittik güzelce 3 er liraları verdik içeri girdik. Adam demez mi mezarı burda da kendisi Ankara' da yatıyor:)))))) İlahi. Mezarı da iice çevrelemişler hiçbişey görünmüyor. Boşuna gitmeyin derim ben.

Şimdilik bu kadar:)
Bu arada hayranlarımdan sitemler duyuyorum ama üzülmeyin blogum hep aklımda da vakit yok maalesef. Düzelecek düzelecek. İyi düşünelim iyi olsun dimi:)