3 Aralık 2009 Perşembe

Karides


Yoğun ve yorgun bir bayram geçirdim. Son anda gittiğimiz Trabzon turu domuz gribi fobimden kurtulmama sebep oldu. Valla benim memleketime domuz gribi gelmemiş:)) Mert ömründe öpülmediği kadar öpüldü:) Bayramda "Oooo hoşgeldiniz" diye boynumuza dolanan kollar hiç rahatsız etmedi bizi:) Oysa Ankara ' da birisi hapşurunca başım falan dönmeye başlıyordu:)) Sonuçta kaderde ne varsa onu yaşayacağız. Çok fazla bulandırmaya gerek yok. Ama tabi kii tedbiri elden bırakmayacağız ...
Deniz ürünlerini çok seven biri olarak bu karides işini de tuttum diyebilirim. Yalnız yenmesi acep doğru mudur değil midir hala çözmüş değilim. Bu konudaki yorumlarınızı bekliyorum. Sonuçta denizden çıkan bir böcek :)))
Barış arkadaşımızın üstüne yoktur deniz ürünlerini pişirme konusunda... Eeee Ayvalık 'da doğup büyüyünce bilmemek ayıp:)
Malzemeler;
  • Temizlenmiş karides (ne kadar yapcaksak o kadar. Bunlar anca 300 gr vardı)
  • 2 dolu yemek kaşığı tereyağı. Gerçekten çok fazla yağ çekiyor
  • 1 tatlı kaşığı tatlı kırmızı toz biber
  • 1 tatlı kaşığı kekik
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • yarım çay kaşığı karabiber
  • iki tane defne yaprağı




Yapılışı:
Hepsini resimde gördüğünüz gibi tavaya alıp hafif ateşte pişirip servis yapıyoruz:) Afiyet olsun.

2 yorum:

SıcakPaylaşımlar-Aysel dedi ki...

Elifciğim ben hiç karides yapmadığım için yöntem kousunda yorumum yok... Ama yapıp denemek istiyorum, genelde güveçde kaşarlı yapıldığını gördüm bir de o yöntemi denemeli... Ellerine sağlık sevgiyle...

iremlemekanlar dedi ki...

Canım öncelikle geçmiş bayramın tekrar kutlu olsun....

Karidesi ben Cunda (alibey) adasında yemiştim...( Deniz havasında salata ve mezeleriyle süper oluyor...)

Yalnız hamile olan bayanlara önermediklerini duymuştum Teyzemden, ne kadar doğru onuda bilmiyorum...(bebeği zehirleye biliyormuş)varsayımlarda olabilir...
sevgilerle.. Sizlere afiyet olsun ....