17 Aralık 2009 Perşembe

Ispanak Yatağında Et Sote:)) (Adını Ben Koydum)

Akşamları işten fırlayarak eve gidenlerdenim. Malum işten geç çıkıyorum. Eve gidip oğlumla biraz ilgilenmek ve sonrasında ne yiyeceğizi düşünmek kısmı bekliyor beni. Durum böyle olunca çok fazla yeni tarifler deneyemiyorum. Haftasonları da evde çok yemek yapmıyoruz. Gezmelerde olunca nerde acıkıyorsak orda yemek yiyoruz. Artık dışarda da çok güzel çorba yapan yerler olduğu için Mert' in çorba yemeden olmaz kuralımızı da atlamamış oluyoruz.
Bu yemeği de bayramda Trabzon' a gitmeden önce dolaptaki kalan sebzeleri ve etleri nasıl değerlendireyim diye düşünürken keşfetmiş buldum kendimi:) Biraz ıspanak vardı bir parça da et. Etli ıspanak yapsam olmaz şöle yapsam olmaz böle yapsam derken sosyete tabiriyle " Ispanak Yatağında Et Sote" :))))) yaptım:))))
Malzemeler;
  • 1 demet ıspanak
  • 2 adet orta boy soğan
  • zeytinyağı
  • karabiber
  • tuz

Yapılışı;

Ispanakları iyice temizleyip yıkayın. Orta boy olacak şekilde doğrayın. Soğanın 1 tanesini küp küp doğrayın az yağda soteleyin. Üzerine ayıkladığınız ıspanakları ilave edin. Biraz tuz biraz karabiber ekleyip pişirin. Ayrı bir tencerede 5 yemek kaşığı sıvıyağı kızdırın. Kızgın yağa etleri atın. Suyunu salmasına izin vermeden kavurun. Üzerine 1 tane soğanı doğrayıp atın. Soğanlarla beraber de eti soteleyin tuzunu kararınca ekleyin. Sonra altını iyice kısıp gerekirse çok az su ilave edip etleri yumuşayıncaya kadar pişirin. Her iki yemek ayrı ayrı yerlerde piştikten sonra resimdeki gibi servis edin. Afiyet olsun.



8 yorum:

Sıcak Paylaşımlar Aysel dedi ki...

Elifciğim sen de sosyeteye katıldın desene :)

Ellerine sağlık canım... Aynı tarifle et yerine köfte de kullanabilirsin... Çanak köfteler yapıp ıspanağı çanağın içine doldurarak... Üzerine kaşar rendesi doğruuu fırına :)) Bizim mutfakda bazen öyle yapılır... Ama seninki de bizimkine rakip gözüküyor... Öpüldün kocaman...

Filiz dedi ki...

Ispanağı çok severim güzel bir yemek olmuş ismi gibi :) ellerine sağlık.

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

elifcim ellerine saglık afiyet bal şeker olsun..

Neşeli Sesler dedi ki...

Aysel senin tarifi de deneyeceğim. Gözümde canlanan manzara çok hoş:))

Sevil, filiz ;

Denemenizi tavsiye ederim. Güzel gerçekten.

bahar dedi ki...

Elif'ciğim uzun bir aradan sonra merhaba. Şimdilik sadece bir selam çıtlatayım dedim, yakında görüşmek dileğiyle. Sevgiler

tatlilar gülcandan dedi ki...

ellerine sagliknefi görünüyor adida yakismis sevgile canim

tatlihayat dedi ki...

harika gorunuyor agzim sulandiii enfessss:))kosovaya kargoyla bekliom:))

Limonlu Kek dedi ki...

Tüm yılların en güzeli umarım bu yıl olur. Mutluluk, sağlık ve dopdolu geçecek güzel bir yıl diliyorum. İyi senelerrrr :)