3 Kasım 2009 Salı

Terbiyeli Tavuk Çorbası


Tülay teyzemin muhteşem çorbasının tarifini veriyorum
Malzemeler;
  • 1 tane tavuk göğsü
  • 1 bütün soğan
  • 7 bardak su
  • 1 yumurta
  • 2 yemek kaşığı un
  • yarım limon
  • tuz
  • 2 yemek kaşığı tereyağı

Yapılışı;

Genişçe bir tencereye su, soğan ve tavuğu alıp iyice haşlayın. Tavuğu ve soğanı çıkarın soğanı atın. Tencerede kalan suyu ılıtın. Başka bir tavaya yağı ve unu alıp iyice kavurun. Ilınmış olan tavuk suyundan tavaya iki kepçe kadar alın. Tavadaki unlu suyu tencereye yavaş yavaş boşaltın ve mikserle iyice çırpın. Ayrı bir kaseye tenceredeki sudan 2 kepçe kadar alın ve soğutun. Soğumuş suya 1 yumurtayı ve yarım limonu sıkıp iyice çırpın. Kaynayan tencereye yavaş yavaş ilave edip mikserle çırpmaya devam edin. Çorba iyice kıvam alana kadar çırpmayı sürdürün. Çırpma işlemi bittikten sonra haşlanmış tavuk göğsünü iyice didikleyip tencereye atın. 1 taşım daha kaynattıktan sonra çorbanız hazır. Eğer kıvamı koyu olursa kaynar su ilave edip kaynatabilirsiniz. Tuz eklemeyi unutmayın:)

2 yorum:

Efsun dedi ki...

Süper! Dün tavuk kaynatmistim, suyuna ne corbasi yapsam diye düsünüyordum, hemen yapacagim:) Eline saglik!

tatlihayat dedi ki...

bir tabak istiyorum nezleye harika geliyorrr ve bende nezleee oldum:)