14 Kasım 2009 Cumartesi

Kayseri Yağlaması

İnsanın değişik illerden arkadaşlarının olması ne güzel bişeymiş bu yağlamayı yedikten sonra daha iyi anladım. Semra bunu yaptığın ilk günden beri bu yemeğe hastayım:) Sana ev görmeye geleceğimiz gün de bunu yapmışsındır diye dua ettim :) Nitekim dualarım kabul oldu ve karşımda bu güzellik:) Çok güzeldi ....Ellerine sağlık tekrar:)

Üzerinde sarımsaklı yoğurt ile servis ediliyor:)


Semra coşmuştu o gün:) Herşey birbirinden güzeldi:)


Bir daha geldiğimizde de bundan yap hep bundan yap oldu mu:)
Yapılışı; Semra göz kararı ölçülerle yaptığı için buraya o şekilde yazıyorum. Un, maya su ve tuz ile normal hamur yoğurulur. Hamur biraz dinlendirilir. Hamurdan küçük tabak büyüklüğünde parçalar açılıp tavada yağsız olarak pişirilir. Gözleme gibi. 2-3 tane soğan incecik doğranır tereyağında kavurulur. Salça baharatlar ve kıyma eklenerek pişirilir. Servis yapılacağı zaman kıyma sıcak olarak gözlemelerin arasına serpilir. Sonrası malummm:)))


5 yorum:

:.^:.:^:meraklıbeti:.^:.:^:. dedi ki...

ooo enfes bişeye benziyo daha önce kayseri yağlaması yemedim,inşallah nasip olur:)ama canım çekti yaaaa:)))

angel dedi ki...

uzun bir aradan sonra selamlar canim
her zamanki gibi tariflerin harika sevgilerle

Adsız dedi ki...

Elif'ciğim bu tarifini görünce hem sevindim hem de canım istedi şimdii. :)Eşim Kayserili olduğu için biraz biraz Kayseri mutfağını öğreniyorum.Bu yemeği bende yaptım çok doyurucu ve lezzetli.Fakat kallavi bir lezzet isteyenler için önerim yağlı dana kıyma ile kıymalı sosunun hazırlanması.
Sevgiler,
Filiz Taştan.

Betül dedi ki...

Kış uykusundayım Elif'ciğim, Neyse biraz güneş varda kafamı çıkardım. Bayıldım ben de bu görüntüye.

Adsız dedi ki...

Merhabalar ,
Bir kayserili olarak yazmadan gecemiyecegim, kiymalari kavurduktan sonra salcayla birlikte su ekleyip suyu cekene kadar pisirseniz inanin cok cok daha lezzetli olacak. Ve ocaktan aldiktan sonra kiyilmiz maydanoz ekleyin.

saygilar bir baska Elif