11 Kasım 2009 Çarşamba

Böğürtlen Marmelatlı Kurabiye

Ara sıra durduk yere uykularım kaçar. Zaten çok zor uyurum bir de kaçtı mı vay halime. Şimdi de öyle:( Yarın hortlak gibi işe giderim artık:) Madem uykum kaçtı işe yarasın kalkayım da blogumu güncelleyeyim bari dedim. Son zamanlarda performanstan düştük. İşe güce daldık blog alemine ara verdik:) Bir de laptop u köşe bucak Mert' den kaçırma çabası içinde olduğumuz için ancak o uyuyunca açabiliyoruz. İnternet kurdu oldu çıktı başımıza. " Anneee google aç domestos yaz ordan reklam geler ben de seyrederim. Gel sana Paint öğreteyim" :)))))))))) Bak bak bak adam oldu da bacaksız bana paintte resim yapmayı öğretecek... Kalkmıyo başından. Biz izin vermedikçe bakıcısının evine inmek için ağlamalar.... Şifre koyduk. Kadına baskı yapıyormuş. "Samoş (Senem) bi bilgasın şifresini öğrenemedin. Hiiiişç bişey bilmiyosun konişmiyom senle" :)))) Daha neler gelecek başıma Allah'ım ... :)))))
Bu kurbişler de fırından yeni çıktı. Tarifi Ülkü' ye ait. İlk defa denememe rağmen kıvamını tutturabildim gayet de lezzetli oldular. Yarın işe götürürüm artık:) Görünümleri de pek şık oluyor. Davet sofralarına iyi gider.
Malzemeler;
  • 2 yumurta
  • 1 paket oda sıcaklığında margarin
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 4 su bardağı un ( tam 4 kullandım ama 3 den sonrasını yavaş yavaş ilave edin)
  • Kurabiyenin arasına koymak için marmelat (ben böğürtlen kullandım. Marmeladın kıvamı koyu olunca daha iyi şekil alıyor)

Yapılışı;

Tüm malzemeleri karıştırıp iyice yoğurun. Hamuru yoğurduktan sonra 15 dk dinlendirin. Dinlenmiş hamuru ikiye bölüp her parçayı biraz un yardımıyla açın. ÇAy bardağı ile yuvarlaklar kesin. Kestiğiniz yuvalarlakların yarısının ortasını başka bir kalıpla kesin. Kalıp yoksa gazoz kapağı olabilir. Kurabiyeleri 190 derece fırında üzeri kızarmadan 15 dk pişirin. Kurabiyeler ılınınca boşluk olmayan parça altta ortada marmelat üstte boşluk olan parça şeklinde dizin. Afiyet olsun.

3 yorum:

MuYu dedi ki...

likarba marmelati ile denemek lazim bi de :)

iremlemekanlar dedi ki...

hmmm misler gibi koku geliyor sabah sabah burnuma ellerinize sağlık elifcim afiyet olsun sevgilerr

Hülya dedi ki...

Çok şık olmuşlar ben de yapmak istiyorum marmelatlı kurabiye...
Sevgiler