1 Eylül 2009 Salı

Yeşil Mercimek Çorbası

Aldığım duyumlara göre hayran kitlemi yavaş yavaş kaybediyorum:) Sebebi blogu güncelleyememem. Aslında buralardayım hala yemek yapıyorum. Geçenlerde arkadaşım yazmış "Blog pek bi ihmal edilmiş evdekiler aç bilaç geziyo mu diye" :)). Çoluğum çocuğum sefil değillerse de pek de iyi durumda değiller:))) Ramazan telaşına kapıldık gidiyoruz. Çoğu akşam isten geç gelmelerim yüzünden sağolsun Samoş ( Mertime bakan teyzemiz) ufak tefek bişeyler hazırlıyor bize. İftardan sonra da yığılıp kalıyorum olduğum yere. Susuzluk beni öldürecek:((((
Bu yazı ile tarifi ilişkilendirmem mümkün değil ama oğlumun favori çorbalarından olduğu için benim de favorim oldu. Abimlerin hediyesi saati de dekorumuz oldu:) Çok besleyici olduğu için tüm annelere tavsiye ediyorum..
Malzemeler;
  • 1 su bardağı yeşil mercimek
  • 4 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 baş küçük soğan
  • 1 tane küçük boy kırmızı biber
  • 1 tane küçük boy patates
  • 1 tane küçük boy havuç
  • 2 yemek kaşığı erişte (isterseniz tel şehriye de kullanabilirsiniz)
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • tuz,su
  • 1 çay kaşığı nane

Yapılışı;

Önceden kaynatmış olduğunuz suda yeşil mercimekleri 5 dk bekletip süzün. Tüm sebzeleri mini mini doğrayıp hazırlayın. Tencereye sıvıyağı alıp kızdırın. Sırası ile soğanları, havuçları, biberleri, patatesleri ve mercimekleri 1 er dk ara ile tencereye alıp kavurun. Sonra salçayı ekleyip biraz daha kavurun. 1 lt kadar suyu tencereye ilave edip 10 dk pişirin. Erişteleri ekledikten sonra tuzunu ekleyin. Erişteler pişince 1 çay kaşığı naneyi çorbanın üzerine gezdirip tencerenin kapağını kapatıp 5 dk dinlendirdikten sonra servis yapın. Afiyetler olsuuunnn:)

2 yorum:

Tombuk dedi ki...

Elifcimmm,
Özledik seni yahu. Seninle kahve içme maceramız da ramazanın gelişiyle son buldu. Ama ben çok azimliyim, buluşucaz seninle, kesin! :)
Canım, senin çalışma temponda bir şeyler hazırlamak, fotoğraflamak, vs. çok zaman alıyordur eminim. Benim de bir sürü şey yapasım var da, vakit bulamıyorum işte.
Çorban da pek güzel, böyle bol malzemeli yemekleri çok severim, ellerine sağlık.
*Senin yarışmadaki yemeğin ne, bana linkini atsana, oy vereyim canım.
Çok öpüyorum, kendine dikkat et.
Sevgiler :)

iremlemekanlar dedi ki...

Elifcim mertimin çorbası çok güzel gözüküyor teyzemizin ellerine sağlık...bende bir kase aldım iyi ramazanlar...