27 Ağustos 2009 Perşembe

Perde Pilavı


İnanılmaz derece yorgunum. Kafam yorgun bedenim yorgun ruhum yorgun... Bloguma hiç vakit ayıramıyorum. Hayat akıp gidiyor yetişemiyorum. Ama şikayet etmiyorum. Aldığımız mutlu haberler emeklerimizin karşılıksız çıkmadığını gösterince yorgunluklarımız uçup gidiyor. Hele de hala olacağımı hatırlayınca iyice keyifleniyorum.Kısmetse Ocak sonunda aramıza bir küçük aslan parçası katılacak. Mert'ime kuzen bana yeğen olacak. Sabırsızlıkla seni bekliyoruz...


Perde pilavını ben hiç yapmadım. Hep heveslenmişimdir ama hiç kısmet olmamıştır. Bunu da ben yapmadım. İş arkadaşım Hatice'nin bir yakını çok lezzetli yapıyormuş. Sağolsun benim için resimleyip tarifini almış. Ben de en kısa zamanda bu tarife göre yapacağım onu da not olarak belirteceğim sonra:)

Malzemeler;
  • 1 bütün tavuk
  • 1 kase badem

Hamur yapmak için;

  • bir yumurta,un,su tuz (tarifi böyle yazmışlar. hamur için göz kararı yapılacak demekki)

Pilav için;

  • 2 su bardağı pirinç (3 saat kaynar suda bekletilmiş olacak)
  • 2 su bardağı tavuk suyu
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • tuz

Yapılışı:

Tavuğu düdüklü tencerede iyice haşlayıp kemiklerinden ayırın. Tavuğun suyu ile pilavı pişirin. 1.5 iki su bardağı un ile yumurta tuz su ilave ederek orta sertlikte bir hamur elde edin. Hamuru 4 cm kalınlığında açın. Kabukları soyulmuş bademler önceden yağlanmış borcamın altına düzgün bir şekilde dizilir üzerine açılan hamur yerleştirilir. Tavuk ile harmanlanan pilav borcamın içine dökülüp yayılır.Hamurun uçları kapatılır. 180 derece önceden ısıtılmış fırında hamurun üzeri güzelce kızarana kadar pişirirlir.

8 yorum:

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Ne güzel haberler Elifciğim, allah sağlıkla dünya gelmesini nasip etsin... Bu ara herkes güzel haberler veriyor...

Perde pilavıda harika görünüyor yapanın ellerine sağlık... Bende hiç denemedim, belki bir gün deneriz :)

Sevgiler...

sevgi dedi ki...

Çok güzel olmuş ellerine sağlık canımm.

Betül dedi ki...

Gözüm aydın Elif'ciğim.

Tombuk dedi ki...

Elifcim,
Arkadaşın pek güzel yapmış perde pilavını. Ben de hiç yemedim bundan. Bir gün senin elinden yerim inşallah şekerim. :)
Sevgiler..

Hülya dedi ki...

Perde pilavına bu ara ben de taktım ilk fırsatta deneyeceğim.
Sevgiler

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;21.08.2009--05.09.2009 Tarihleri arasında “İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3 “OLACAKTIR http://birdemliksohbet.blogspot.com
Yani BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HER TÜRLÜ TARİF YOLLAYABİLİRSİNİZ İSTER SALATA İSTER YEMEK İSTER GUZEL BİR SOFRANIZI BİZİMLE PAYLŞAŞMAK İSTERSENİZ MUTLULUK DUYACAĞIM . TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3” BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI.TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.
CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.BEN SİZE GERİ DÖNÜP.TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE......SEVİL
ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİN ÇOK BU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM..

Hatice dedi ki...

27 günlük bir hala olarak, inşallah siz de sağlıkla kucağınıza alırsınız aslan parçasını :)

Perde pilavı da gerçekten çok güzel görünüyor. Sevgiler...

Fevkalade dedi ki...

Bence bu pilav, gercek bir telase kaynagi! Cok komplike gozukuyor. Yapimi da riskli gibi. Once evdekilere yapmak da yarar var.
Ama goruntusu cok guzel, ona lafim yok:)
Bu ramazan denicem..Guzel olursa size yazicam, olmazsa siz bana yazin artik:)
Sevgiylen...