30 Haziran 2009 Salı

Patlıcanlı Börek

Tatil dönüşü eski iş temposuna ayak uydurmakta hala zorlanıyorum:) Döneli 1 ay olacak ben hala orda kalmışım meğer:) Herşeyden uzak kafam rahat harika bir tatil geçirmişim meğer... Ne çok hengamesi varmış yaşadığımız hayatın... ne çok sorumluluk ne çok yapılacak iş varmış...

Yaz mevsimi geldi hatta geçiyor bile:) Bu sene daha hızlı geçiyor vakit nedense. Seneyi yarılamışız bile.

Miss gibi yaz sebzeleri tezgahlara çıkıyor. Yazın sebze meyve alışverişi yapmak bile daha zevkli. Renk renk tezgahlarda gezmek daha güzel. Şimdi çok severek yediğim sebzelerden biri olan patlıcandan yapılan bu böreği yapıp afiyetle yeme zamanı:)

Malzemeler;

İçi için;
  • 2 tane orta boy patlıcan
  • 1 tane sivri yeşil biber
  • 1 tane orta boy soğan
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • tuz
  • kimyon
  • karabiber
  • kavurmak için yarım çay bardağı sıvıyağ

Sosu için;

  • 2 su bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı süt
  • yarım çay bardağı sıvıyağ
  • 2 yumurta

5 adet de yufka tabi ki:)


Yapılışı;

Patlıcanları çok küçük küpler halinde doğrayıp tuzlu suda 20 dk bekletin. Sıvıyağı tencede kızdırıp önce soğanları ardından sivri biberleri biraz kavurun. Ardından patlıcanları ilave edip orta ateşte kavurmaya devam edin. Salça ve baharatları katıp 3-4 dk daha kavurup soğumaya bırakın. Bu arada sos için gerekli malzemeleri bir kaba alıp karıştırın. Fırın tepsisinin altına yağlı kağıt serin. 1 tane yufkayı tepsiye yayın. Sostan heryerine sürün. Üzerine bir kat daha yufka serip harcın yarısını yayın. Kalan yufkaları da bu şekilde dizip böreği yapın. En son sostan kalan 3-4 kaşıkla böreğin üzerini sıvayın. Eğer sos kalamdıysa yumurta sarısı ile de yapabilirsiniz. 180 derece fırında nar gibi kızarana kadar pişirin. Afiyet olsun.

4 yorum:

Tombuk dedi ki...

Elifcim,
Patlıcanlı börek, gözleme, her şeye bayılırım. Ellerine sağlık. Bir dahaki buluşmada mutlaka görüşelim. Seni çok özledik.
Kocaman sevgiler :)

ilknur dedi ki...

Ellerine sağlık.Gerçekten çok güzel görünüyor.Bende denemk istedim..Afiyet olsun..

Betül dedi ki...

Elif'ciğim,

Ben de bayılırım, ellerine sağlık.
Özleniyorsun bak haberin olsun.

Öpüyorum.

Meleğin Dünyası dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyor.Çok severim bir kaç kez yedim arkadaşların elinden ama hiç yapmadım.Tarifinden bir deneyim bakalım...