15 Mayıs 2009 Cuma

Karnıyarık

Bahar geldi geçiyor neredeyse yaz gelecek ben şu gripten kurtaramadım gitti:( Rahmetli iyiydi gripten gitti diyecekler benim için:))) Bunların haricinde genel manada hayatımda bir aksilik yok. Yoğunluk artık normal olduğu için hiç şikayet etmeyeceğim:)) Napalım biz de böyle yaşamaya alışacağız. Herkesler yoğun artık...
Patlıcan eskiden o kadar çok severdim ki her gün pişse yerdim. İşyerinde yapılan yağlı yağlı patlıcanlardan sonra artık en sevdiğim sebze olma lüksünü kaybetti. Ama yine de karnıyarık baştacı yemeklerimdendir. Çok da güzel yaparım bak. Kayınpederim her defasında söyler. éElif bak bu geldiğinde mutlaka bir karnıyarık yap da yiyelim diye" :)
Malzemeler;
İçi için;
  • 200 gr kıyma
  • 1 tane orta boy soğan
  • 1 tane yeşil biber
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 2 tane rendelenmiş domates
  • 1 çay bardağından 2 parmak az su
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • yarım çay kaşığı kimyon
  • 3-4 dal ince kıyılmış maydonoz
  • 7 diş sarımsak
  • tuz

Diğer malzemeler;

  • Ayrıca 5 adet de patlıcan ve bunları kızartmak için 2 çay bardağı sıvı yağ.
  • Pişirme kabına dökmek için 1 su bardağından biraz fazla su 1 tatlı kaşığı salça ve az tuz


Yapılışı;

Önce patlıcanları alacalı soyup 1 saat kadar tuzlu suda bekletin. Sonra sudan çıkarıp kurulayın. Çukur bir tavada 2 çay bardağı zeytinyağını kızdırıp patlıcanları çatal battığında yumuşamış olacak şekilde yavaş yavaş çevire çevire kızartın. Kızarmış patlıcanların peçete ile fazla yağını alın. Ayrı bir tavada 3 yemek kaşığı zeytinyağını kızdırıp kıymaları çevire çevire kavurun. Kıymaların pembemsi rengi dönünce soğanla biberi atıp kavurun. Çok kısık ateşte yapmayın ki sulanmasınlar. Sonra Rendelenmiş domatesi maydanozu, sarımsağı ve baharatları ilave edin. Biraz da su ilave edip 4 -5 dk kısık ateşte pişirin. Pişen iç harcını patlıcanların içine doldurup üzerine domates biber ile süsleyin. 1 su bardağından biraz fazla suya azıcık salça ve tuz karıştırıp pişirme kabına dökün. Fırında 180 derecede kaynadıktan sonra 25 dk pişirin. Afiyetler olsun...

7 yorum:

neslihan dedi ki...

Allah korusun şeker...çok geçmi olsun.

karnıyarık nefis görünüyor.ellerine sağlık.sevgilerimle...

OZAY dedi ki...

Canım Elıfcıgım ellerıne saglık canım.Guzel bır hafta sonu dılıyorum.Sevgıler..

Meleğin Dünyası dedi ki...

Öncelikle geçmiş olsun.Sonra da eline sağlık enfes görünüyor...

şule dedi ki...

elifcim uzun zamandır girememiştim bloguna, neler eklemişsin neler. hepsini okudum ama :) siyah sütü de not ettim almak için.. umarım eylül büyüyünce okumaya fırsatım olur.

ilknur dedi ki...

Çok geçmiş olsun..Ellerine sağlık süper görünüyor...

Hülya dedi ki...

Karnıyarık ...yaşasın yaz geliyor.
Sevgiler Elif'ciğim.

müjde dedi ki...

Çok geçmiş olsun.Karnıyarık harika görünüyor.Ellerinize sağlık.Sevgiler...