14 Nisan 2009 Salı

Tahinli Kurabiye


Değişik bir tarif denesem diye siteleri gezerken Portakal Ağacında bu kurabiyeyi gördüm. Aslında bisküvi desek daha doğru olur sanki. Yoğun bir kıvamı var. 1 fincan kahvenin yanında gayet güzel olur. Elinize kitabınızı da alın cam kenarına geçin. Biraz keyif yapın:)

Malzemeler;
  • 200 gr yumuşak margarin
  • 1 su bardağından bir parmak az tahin
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 yumurtanın sarısı
  • 3 su bardağı un

Yapılışı;

Şeker ile tahini iyice karıştırın. margarini yumurta sarısını ekleyip biraz daha karıştırın kalan malzemeleri ekleyip kurabiye hamuru yapın. Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayıp yassı hale getirin. Önce yumurta akına sonra ceviz yada fındığa batırıp pişirin. Afiyet olsun.

Bu haftasonu Elif Şafak'ın Siyah Süt kitabını okuyorum. Uzun zamandır yorumlarını okuyordum. Hep merak ediyordum. Şimdi nasib oldu. "Bu kitap okunur okunmaz unutulmak için yazıldı" diyor yazar ama bu kitabı unutmak hiçbir çalışan kadın ve anne olmak isteyen kadın tarafından mümkün olmayacak...

7 yorum:

HÜLYA dedi ki...

aah aah elime kitabımı alıp cam kenarında keyif yapmayalı öyle uzun oldu ki özledim valla...Şimdi bu kurabiye ve mis gibi bir kahveyle elmde kitabım keyfe dalmak isterdim.

eline sağlık canım .. afiyet şeker olsun

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Bu kurabiyeyi ben de denemiştim. Baen fazla tahin tadını sevmiyorum. Ama ev ahalisi beğenmişti... Ellerine sağlık Elif'ciğim sevgiyle kal...

Tombuk dedi ki...

Elifcim,
Siyah Süt'ü ben de kısa bir süre önce okudum ve çok beğendim. Henüz anne değilim ama beni nelerin bekleyebileceği hakkında bir fikir edindim..
Elif Şafak'ı ilk defa okumuştum. Dilinden etkilendim doğrusu..
*Bu arada kurabiyeler de şahane. Şu anda işte olmasam mutfağa girer, hemen bu kurabiyelerden yapardım kendime. :)
Sevgiler..

neslihan dedi ki...

ellerine sağlık canım.kurabiyelerin nefis görünüyor.kitap ve kahvenle keyifli saatler diliyorum.sevgilerimle...

Eda dedi ki...

Kubişler ve kitap kahve keyfi mmhh nasıl da imrendim..
Ben de bu yaz okudum hatta bloga da yazdım sanırım..
Çok hoş etkileyici bir kitap.. Ancak tam anlamı ile doğum sonrası depresyonu anlatan değil de anne olmaya karar vermeye çalışan bir kadının hikayesi gibi olmuş..
Lord Pantum seni de ziyaret etti mi ;)

Adsız dedi ki...

dedigin gibi bu keyfe kim hayir diyebilirki:))

ellerine saglik canim
kurabiyler nefis gorunuyor

www.yenitadlar.blogcu.com

ilknur dedi ki...

Merhabalar,sitenizi çok beğendim,izlemeye aldım.Ellerinize sağlık kurabiyeniz çok güzel görünüyor.Tahinli şeylere bayılıyorum..