30 Nisan 2009 Perşembe

Madımak

Geçen hafta semt pazarında alışveriş yaparken bir ot gördüm. Satıcıya "Amca bu ne?" diye sorunca madımak olduğunu öğrendim. Hep adını duyardıma ama hiç denememiştim. Halk arasında cacık otu olarak da biliniyormuş. Ama temizlemesi çok illet. Bir daha yapar mıyım bilmem yani:) Tadı da ıspanağı andırıyor. Değişik yenilebilir bir sebze. Tadı hoşuma gitti.
Yapılışı;
  • 1 kg madımak
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 2.5 su bardağı kaynar su
  • 1 tane orta boy soğan
  • 100 gr kadar kıyma
  • 5 yemek kaşığı zeytinyağı

Yapılışı;

Zeytinyağında soğanları kıymayı ve salçayı sırasıyla kavurun. Kaynar suyunu ilave edin. Sonra kırmızı saplarından ayıkladığınız madımakları suyun içine atın. Kısık ateşte yarım saat kadar pişirin. Sarımsaklı yoğurtla servis edin. Afiyet olsun.

10 yorum:

aynur çağlar dedi ki...

Madımağı incecik kıymanız gerekiyordu.Birde pastırmayla pişirseydiniz ,iki yemek kaşığı bulgur atsaydınız,hafif acı pul biber atsaydınız,yerken üzerine sarımsaklı yoğurt dökseydiniz tadından yenmezdi.

Neşeli Sesler dedi ki...

Bak bunları hiç bilmiyordum. Ben doğramadım bile bunları öyle atıverdim içine:) Bulgur falan bişey de koymamışım ama yine de çok beğendim. Demekki sizin dediğiniz gibi yapsam ne güzel olcakmış..
Teşekkürler.

ilknur dedi ki...

Ellerinize sağlık..Bende çok severim.Afiyet olsun..

neslihan dedi ki...

ben de hiç denemedim,yemeği çok güzel görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

kiz tam ic anadolulu oldun laz usagum benim:)madimak falan

Adsız dedi ki...

aynur hanima katuluyrum ,damak tadima hec uygun degil 2puan veriyrum usagum kosovali:)

iremlemekanlar dedi ki...

aa ilk defa duydum nasıldır acaba denemek lazım senin yaptığın güzel gözüküyor afiyetler olsun tam diyetlik duruyor:)))mmmm ellerinize saglık hayatım

tarifsiz tarifler - ipek dedi ki...

Ben de her pazara gittiğimde çok özeniyorum değişik otlara. Ama tadı nasıldır, ne kadar da pişer cesaret edemiyorum. Deneyerek öğrenmek gerekiyor :)))

maydanoz dedi ki...

Blogunuz maydanoz topluluğuna eklemlendi.Başarılar..

narinmutfagi82.blogcu.com dedi ki...

44.PORSELEN DEMLIK CAY SAATI ETKINLIGINDE EV SAHIBIYIM
SEVGILI ARKADASLARIM
http://porselendemlik.blogcu.com
http://birdemliksohbet.blogcu.com
http://gelibolu17.blogspot.com/
http://selmahlc.blogcu.com/
Tarafindan hazirlanmis olan poselen demlik cay sati icin
1 haziran 2009 - 15 haziran 2009
TARIHLERI ARASINDA


http://narinmutfagi82.blogcu.com/

YANI BEN YAPACAGIM
SIZ SEVGILI ARKADASLARIMI VE KATILMAK ISTEYEN HERKESI
ETKINLIGIMIZE DAVET EDIYORUM!!!
HEP BIRLIKTE COK GÜZEL TARIFLERI KAZANDIRMIS OLACAGIZ
TARIFLERINIZI HAZIRLAYARAK
VE TARIFLERINIZE"PORSELEN DEMLIK CAY SAATI 44. HAFTA"
BASLIGINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM
BIRAKMANIZI RICA EDIYORUM CBOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN
KACA BILIR LÜTFEN YORUM YAZIN
SENI VE BU YORUMU OKUYAN HERKESI DAVET EDIYORUM
ZIYARET EDIPTE BIZZAT DAVET EDEMEDIGIM DOSTLARIM LÜTFEN BU
YAZIYI NEREDE OKURSANIZ SIZDE KATILIN EMINIM BU ETKINLIK
SAYESINDE BIR COK ARKADASINIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMINIZI
BEKLIYORUM
SIMDIDEN KATILIMCI ARKADASLARIMA COK TESEKKÜR EDIYORUM
ETKINLIGIMIZE YEMEK GÖNDERILMEMESINI RICA EDIYORUM
LÜTFEN CAYIN YANIN DA VERILECEK TARIFLER OLMASINA DIKKAT EDELIM
SEVGILER