9 Nisan 2009 Perşembe

Kuki

Dün gece hayatımda yediğim en güzel kurabiyeyi yaptım. İşyerinde bir tane kuki delisi arkadaşım var. Bana da kuki yap diye rica etmişti. Ben de tamam dedim ama içimden de doğum gününde yaparım hem de hediyem kuki olur diye düşünmüştüm. Bugün doğum günü ve ben kukileri yaptım:) Gerçekten delisi olduğu kadar varmış. Özellikle yeni piştiği zaman hafif ılınınca yemesi daha da bir güzel. Gece 12 de kocaman 1 tane yedim oohh üstüne de uyudum:) Gelsin K lar:)) Tarif Sevgili Zehranın. Gerçekten çok güzel bir tarif.


Malzemeler; Ölçüler amerikan ölçülerine göredir. Ama 1 cup yaklaşık 1 su bardağıdır.
  • 200 gr tereyağı. Oda sıcaklığında yumuşamış olacak
  • 1 cup toz şeker
  • 1.5 cup un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 2 yumurta
  • 0.5 cup parça çikolata
  • 2 yemek kaşığı kuru üzüm

Yapılışı;

Tereyağı ile şekeri mikserde 12 dk civarı çırpın. İyice krema gibi olsun. Teker teker yumurtaları ekleyin çırpmaya devam edin. Unu kabartma tozunu ve vanilyayı ilave edin. Mikser yüksek derecede iken iyice çırpın. Sonra çikolata ve üzümleri ekleyin. Önceden fırını 180 dereceye getirin. Tepsiye yağlı kağıt serin. Kaşıkla hamurdan tepsiye parçalar koyun. Parçaların aralıkları epey olsun. Pişince benimkiler gibi yapışmasınlar:) Afiyet olsun.

Tekrar doğum günün kutlu olsun arkadaşım.

6 yorum:

Eda dedi ki...

E bravo sana 1 taneyle yetinmişsin.. K lar gelmiyomuş 1 taneye :))
Denemem lazım acilen bunuu

www.illedeyemek.com dedi ki...

Eline sağlık canım,nefis görünüyor...


www.illedeyemek.com

Betül dedi ki...

Ohh Elif'ciğim,

Afiyet olsun, süperler. Bak yine K demişsin, anladın sen onu:))

Öpüyorum seni.

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Yarasın :) Nedir bu K'lardan çektiğimiz...

Ellerine sağlık Elifciğim... Arkadaşına da mutlu yıllar...

Sevgiyle kal...

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Ne güzel bir doğum günü hediyesi bu. Arkadaşın çok şanslıymış. Ben de böyle doğum günü hediyesi istiyorum:).
Ellerine sağlık canım.
Sevgiler...
aslı

yeşim dedi ki...

demek ki en kısa zamanda deneyeceğimmm

ellerine sağlık
kocaman sevgilerrrrrrrrr