18 Nisan 2009 Cumartesi

Çikolatalı Kakaolu Kek ve Siyah Süt


Geçen akşam Mert'in haftalık kek krizleri tuttuğunda yapmıştık bu keki. Mert hevesini alana kadar yedi. Kalanını iş arkadaşlarıma götürdüm. Çok beğenildi.


Malzemeler;
  • 3 tane yumurta
  • 1.5 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı damla çikolata
  • 1 su bardağı süt
  • 1 kahve fincanı sıvıyağ
  • 2.5 su bardağı un
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
Yapılışı;
yumurta ve şekeri iyice çırpın. Kakao süt ve yağı ekleyip iyice çırpın. Unu vanilyayı kabartma tozunu ve çikolatayı ekleyin. Yağlanmış kek kalıbına alıp 170 derece önceden ısıtılmış fırında 45 dk. pişirin. Ama siz gene 35. dk dan sonra dikkatli olun. Her fırın değişik:))


Siyah Süt kitabını bitirdim. Elif Şafak'ın kitaplarından ilk defa bunu okudum. Ama şuna eminim ki artık bütün kitaplarını okuyacağım dilini çok beğendim. Kitabı okurken ilk anne olduğumda yaşadığım onca sıkıntıyı yeniden yaşadım sanki. İşte Allah herşeyin sabrını veriyor. Nasıl geçmiş o günler...
Kitaptaki şu iç sesler korosu olayına da bayıldım:))) Bende de var o saçma sapan seslerden ama isimlerini bilmiyorum. Belki tanışırız:)))

8 yorum:

ilknur dedi ki...

Ellerine sağlık.Çok güzel görünüyor.Akşam inşallah deniycem...Sevgilerle...

Adsız dedi ki...

canim kekin super gorunuyor
ellerine saglik
yiyenlere de afyiet olsun

ben bu kitabi henuz okumadim ama en kisa zamnda insallah

keyidli bir hafta sonu tatili dilerim...

www.yenitadlar.blogcu.com

Adsız dedi ki...

canim kekin super gorunuyor
ellerine saglik
yiyenlere de afyiet olsun

ben bu kitabi henuz okumadim ama en kisa zamnda insallah

keyidli bir hafta sonu tatili dilerim...

www.yenitadlar.blogcu.com

Betül dedi ki...

Elif'ciğim,

Bravo Mert'e, ne güzel bir kriz bu böyle. Enfes görünüyor, ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

Hülya dedi ki...

Elif'ciğim,
Nefis görünüyor ellerine sağlık

tarifsiz tarifler - ipek dedi ki...

Çikolata manyağı olarak bayıldım bu tarife, ellerine sağlık.

Tombuk dedi ki...

Elifcim,
Bu çikolatalı kekine dikkatli bakmamıştım, şimdi baktım çok fena oldum. Ben nasıl zayıflıycam yaa..
Bu arada Elif Şafak'ın ilk okuduğum kitabı Siyah Süt'tü. Ben de dilini çok beğendim. Ben de diğer kitaplarını edinmeyi düşünüyorum ciddi şekilde.
Kek gerçekten şahane. Yakında benim blogda görebilirsin şekerim.
Sevgiler :))

Adsız dedi ki...

arkadsim bu kitabi hamileyken bende okudum ancak sonuna dogru begenmedim vede pisman olmustum bu kitabi hamileyken okumamak lazim bence kosovali:)