16 Nisan 2009 Perşembe

Bin Muhteşem Güneş ve Acılı Ezme

Eşimin kardeşi' nin Antep'den getirdiği salça ile yaptım bu ezmeyi. Sabah kahvaltılarında çok güzel oluyor. Varsa miss gibi acılı biber salçanız siz de yapın:)
Malzemeler;
  • 3 yemek kaşığı acılı biber salçası
  • 2 yemek kaşığı normal salça ( Ben Olca markasını kullanıyorum)
  • 200 gr beyaz peynir
  • 1 su bardağı ceviz içi
  • 1 kahve fincanı zeytinyağı
  • 1 çay kaşığından biraz az kimyon
  • 1 çay kaşığı kekik

Yapılışı;

Tüm malzemeleri derince bir kaba alın. Hepsini iyice ezin. Ekmek makinasında sıcacık bir ekmek yapın ve üzerine sürüp afiyetle yiyin:)

Acılı ezme yanına acılı bir kitap paylaşayım sizlerle. Bu kitabı geçen haftalarda bitirdim. Hiç bir kitabı da bu kadar gözü yaşlı okumamıştım. Hatta bazı yerlerinde hıçkırarak bile ağladım. Zaten ben bir ağlamaya başlamayayım. O güne kadar biriktirdiğim herşeye toptan ağlarım çıkar aradan hepsi:) Okumanızı tavsiye edebileceğim gerçekten savaş anında yaşanan çok derin bir aşk öyküsü. Olay Kabil'de geçiyor. Leyla ile Tarık'ın Amerika'nın o vahşet dolu savaş senaryolarının içinde yaşadıkları olabildiğine masum aşk hikayesi. Gerçekten çok acıklı...

4 yorum:

HÜLYA dedi ki...

bende çok severim ezmeyi kavanoz kavanoz yapar atarım dolaba.. ellerine sağlık canım acı biber salçasıyla gerçekten tadı süper oluyor.. afiyet şeker olsun

ilknur dedi ki...

Ezme gerçekten çok güzel oluyor.Ellerine sağlık.Kitap tavsiyeni kesinlikle değerlendireceğim.Sevgiyle....

Tombuk dedi ki...

Ayyy bayılırım böyle ezmelere. Ellerine sağlık Elifcim. :)
Kitaba da bakacağım en kısa zamanda.
Sevgiler canım :)

neslihan dedi ki...

ellerine sağlık canım.sevgilerimle....