11 Nisan 2009 Cumartesi

Ağlayan Kek

Haftasonu üniversiteden arkadaşım Ayşe ile görüştük. Ben çoluklu çocuklu olduğum için onun bebeği olana kadar bende buluşmaya karar verdik:) Çizgifilmlerdeki şirin kız evleri gibi süs eşyalarının çok olduğu bir evi olduğu için ve Mert büyük bir ilgi ile hepsini karıştırdığı için böylesi daha uygun oluyor:)) Görüşmeyeli de aylar olduğu için gayet güzel bir masa eşliğinde sohbetimizi de ettik. Ne iyi oldu. En kısa zamanda tekrarlayalım Ayşe:)


Arkadaşıma değişik tarifler deneyeyim dedim ve Hünerliellerden bu Ağlayan Kek tarifini aldım.Ama tarifi değiştiridim biraz.
Malzemeler;
Kek için;
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1 kahve fincanı sıvıyağ
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 dolu yemek kaşığı kakao
  • 3 su bardağı un

Beyaz Sos İçin;

  • 1 su bardağı süt
  • 1 paket krem şanti

Kakaolu Sos İçin;

  • 1 su bardağı su
  • 1 su bardağı süt
  • 1 dolu kaşık
  • 1 çay bardağı toz şeker

Keki Islatmak için

  • 1 su bardağı soğuk süt

Yapılışı:

Önce keki yapmamız gerekiyor. Yumurta ve şekeri çırpın. Sütü yağı ilave edin. Unu kabartma tozunu vanilyayı ve kakaoyu ilave edip çırpın. Hamur biraz sıkı gibi olacak. Yağlanmış tepsiye alıp 170 derece fırında pişirin. Kek sıcakken 1 su bardağı soğuk sütü kekin üzerine gezdirin ve keki soğumaya bırakın. Kek soğurken beyaz sosu hazırlayın. 1 su bardağı süt ile 1 poşet krem şantiyi çırpıp soğuk kekin üzerini sıvayın. Sonra kakolu sosu pişirin. İyice soğuyunca kekin üzerine boşaltın. Benim acelem olduğu için ılıkken döktim beyaz krema ile karıştı. Ben ettim siz etmeyin:)

Benim tavuklu semizotu salatam. Bu sefer mısırla yeşil soğan da ilave ettim.


Sebze haşlaması da yaptım. Malum tatlıyı dengelemek lazım:)

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Etkinliğime buyurun
Gönderen :http://missgibi.blogcu.com/
40. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
http://porselendemlik.blogcu.com
http://birdemliksohbet.com
http://gelibolu17.blogspot.com/
http://selmahlc.blogcu.com/
tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
6 NİSAN 2009-20 NİSAN 2009
TARİHLERİ ARASINDA
http://missgibi.blogcu.com/ YANİ BEN YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ.
TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
VE TARİFİNİZE"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 40.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİMBU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.
ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.
LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.
SEVGİLER

neslihan dedi ki...

günaydın canım.dostluğunuz daim olsun.sofra harika görünüyor,herşey çok güzel.ellerine sağlık.iyi hafta sonları.sevgilerimle...

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Arkadaşlarla olmak gibisi var mı... Hayatımızdan arkadaşlarımız, sevdiklerimiz hiç eksik olmasın... Ellerine sağlık Elif'ciğim... Semizotu salatası harika görünüyor... Keyifli, bol gülücüklü hafta tatilleri olsun...

Efsun dedi ki...

Hepsi çok hoş görünüyor:) Ellerine sağlık, keki eve gider gitmez deneyeceğim. Sevgiler...

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Ellerine sağlık Elif çok güzel bir sofra olmuş, ağlayan kek de bir harika:).
Arkadaşlarla yenilen yemekler bambaşka oluyor.
Sevgilerimle:))..
aslı

ayşe dedi ki...

canım, benim için de çok keyifli bir cumartesi oldu kız kıza:) hepsi de gerçekten çok lezizdi yeniden ellerine sağlık, en kısa zamanda görüşmek duasıyla...daim olsun arkadaşlığımız inş...

Hülya dedi ki...

Elif'ciğim,
Çok güzel bir sofra hazırlamışsın arkadaşına ellerine sağlık.
Sevgiler