17 Mart 2009 Salı

Zeytinyağlı Kereviz

Geçen hafta evimize giren grip virüsünü yavaş yavaş postalarken yeniden doğmuş gibi hissediyorum kendimi. Önce beni sonra çocuğumu gerçekten heder etti bu grip. Etkileri hala devam etmekle beraber iyileşmemiz gerçekten çok güzel. Hastalanınca insan sağlığının kıymetini daha iyi anlayabiliyor. Her zaman böyle değil midir zaten? İnsanoğlu hep kaybettiklerinin peşinden hayıflanmaz mı ? Ne kötü bir durum ama maalesef doğamızda var heralde:)
Genel anlamda pek sevilmeyen ama benim çok sık olmamak kaydıyla severek yediğim bir sebze. Çok faydalı olduğu bilinen bu sebzenin kış aylarında pişirlmesi tavsiye ediliyor.
Malzemeler;
  • 2 adet orta boy kereviz
  • 1 tane orta boy havuç
  • 1 tane orta boy patates
  • 1 kahve fincanı zeytinyağı
  • yeteri kadar dereotu
  • tuz

Yapılışı:

Kerevizleri soyup küp küp doğrayın hemen limonlu suya atın. Patatesleri ve havucu da küp küp doğrayın. Yayvan bir tencereye yağı alıp kızdırın. Sırası ile kerevizleri, havuçları ve patatesleri üst üste dizip ocağın altını iyice kısıp pişirin. Eğer kuru olduysa 1 çay bardağı suyu bu işlemden 10 dk sonra ilave edebilirsiniz. Pişmeye yakın dereotunu ve tuzunu da ilave edin. Afiyet olsun.

8 yorum:

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Önceden kerevizi hiç sevmeyen ben son yıllarda her çeşidini severek yiyorum... Pişirme aşamasında Portakal suyu eklemeni tavsiye ediyorum Elifciğim öyle de lezzetli oluyor...

Ellerine Sağlık... Sevgiyle....

:)den dedi ki...

Geçmiş olsun. Grip saldırmaya başladığında durdurabilene aşk olsun:)
Ama kereviz gibi böyle sağlıklı yemekler pişerse mutfağımızda kim korkar gripten öyle değil mi?
Ellerine sağlık canım nefis görünüyor zeytinyağlı kereviz.
Sağlık ve mutlulukla afiyetle tüketin.
Sevgiler...

neslihan dedi ki...

çok geçmiş olsun canım.acil şifalar diliyorum.kereviz çok leziz görünüyor.ellerine sağlık.sevgilerimle...

sevdamavisi dedi ki...

Elifciğim,
ben de severim kerevizi, özellikle de portakallısını. son zamanlarda yapmadığımı farkettim. ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor. sevgiler.

yemekgezegeni dedi ki...

Merhaba,

Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.. yemekgezegeni.com adı altında, isteyen tüm yemek blogu sahiplerinin katılabileceği bir derleme sitemiz var. www.yemekgezegeni.com

yemekgezegeni size ne fayda sağlar?

- Sitenizin ziyaretçi sayısını arttırarak popülarite sağlar.
- Sitenizin yemekgezegeni.com takipçileri tarafından güncel olarak takip edilmesini, yeni eklenen yazılarınızdan haberdar olunmasını sağlar.
- Siz de yemekgezegeni.com takipçisi olarak diğer yemek bloglarıyla daha kolay iletişime geçebilir, yeni eklenenleri takip edebilirsiniz.
Bize katılmak isterseniz: yemekgezegeni@gmail.com

iremlemekanlar dedi ki...

ELİFİM nefissssss olmuş ellerine sağlık canım kereviz çorbası da çok güzel oluyor bide onu dene annem yapmıştı ben çok beğendim yapraklarından sevgilerle

:)den dedi ki...

Blogunu ziyaret etmiştim, yeniden bir merhaba demeden geçmeyeyim dedim.
Sağlıklı ve neşe günler diliyorum.

Tombuk dedi ki...

Elifcim,
Eline sağlık. Ben de kerevizi patatesle birlikte pişirenlerdenim. Çok güzel oluyor bence. Seninki de çok güzel görünüyor valla. Bazen kerevize nar ekşisi koyuyorum yerken. Çok lezzetli oluyor, aklında bulunsun. :)