2 Mart 2009 Pazartesi

Tarhunlu Karışık Unlu Ekmek

Bu Pazar da ekmek telaşındaydım. Eski evde yaptığım ekmekli günlere geri döndüm:) Tarifi denerken Portakal Ağacından esinlendim. Ama tarif evrime uğradığı için artık benim oldu dermişim:) Ama linke bakın hiç alakası yok gerçekten.
Pazar günü arkadaşlarımız da vardı. Tabiri caiz ise brunch yaptık evde. Onları uğurlarken kişi başı 20 YTL diyorum:) Ama öyle valla. Erkenden kalktım. Daha masada resmini çekmediğim bi sürü şey de vardı. Ne farkı varmış diğerlerinden...Aslında her hafta böyle bir sofra hazırlayıp gelirini yardıma muhtaç insanlara bağışlayabilirim. 8 kişi çağırsam ooo gayet iyi:) Ama 2. haftanın sonunda ben sürünüyor olabilirim...
Malzemeler;
  • 380 ml süt
  • 1 yumurta
  • 685 gr un (çavdar,normal,kepekli ve tam buğday ununu eşit şekilde karıştırdım)
  • 1 kibrit kutusu kadar beyaz peynir
  • 1 yemek kaşığı kurutulmuş tarhun
  • 2 tatlı kaşığı şeker
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • 10 gr instant maya

Yapılışı;

Ekmek makinasının kalıbının altını sütü ve yumurtayı dökün. Üzerine unu dökün ama sıvıyı iyice kapatsın. bir köşeye tarhun diğer köşelere tuz, peynir ve şekeri ekleyin.Ortaya mayayı dökün. Makinanın 1 numaralı ayarında renk medium ve ağırlık 700 gr seçip kendinizi harika kokuların eline bırakın.

Bu da soframız:)

5 yorum:

kizilciksurubu dedi ki...

Mis gibi bir ekmek olmus, ellerine saglik canim. Afiyet seker olsun.

neslihan dedi ki...

herşey nefis görünüyor.ekmek mis gibi.ellerine sağlık
canım.sevgilerimle...

Zeynep dedi ki...

evde yapılan ekmeğin tadı başka güzel oluyor.ellerine kollarına sağlık.nefis görünüyor.
masa da çok şık:)
sevgiler

Keskinli,Ikizlerinannesi dedi ki...

enfes görünüyor canim ellerine saglik su ekmek makinasindan bir alamadim gitti ya ama almaliyim en kisa zamanda sevgiler

Tombuk dedi ki...

Sofran şahane olmuş arkadaşım. Ekmek de leziz görünüyor. Ekmeğini görünce benim de ekmek yapasım geldi valla. Ellerine sağlık canım,
çok öptümm :)