7 Mart 2009 Cumartesi

Cevizli Bulgurlu Sarma Börek

Meryem Hanım'ın tariflerinden 1. si:)

Malzemeler;
  • 1 kg yufka

Sosu için;

  • 2 yumurta
  • 1 kase yoğurt

İçi İçin;

  • yarım kg kıyma
  • 3 baş orta boy kuru soğan
  • 1 su bardağı ince bulgur
  • 1 su bardağı çekilmiş ceviz
  • tuz karabiber kırmızıbiber
  • sıvıyağ

Yapılışı;

1 kahve fincanına yakın sıvıyağı kızdırıp üzerine ince kıyılmış soğanları atıp pembeleşinceye kadar kızartın. Ardından kıymayı kavurun. Üzerine bulguru cevizi ve biberi ilave edip tencerenin kapağını kapatın ve içi bu şekilde demlenmeye bırakın. Sosu hazırlayıp yufkayı 8 e bölün her bir parçaya sosu sürüp iç malzemesinden ekleyip sigara böreği gibi sarın ve kızgın yağda kızartın.


5 yorum:

neslihan dedi ki...

Oy oy çok leziz görünüyorlar.Meryem hanımın ellerine sağlık.sevgilerimle...

SİBEL'İN TARİF DEFTERİ dedi ki...

Elifcim değişik bir tarifmiş denemek isterim, yalnız ben mi kaçırdım, sürülecek olan sos yumurta ve yoğurt mu anlamadım:-(
Aradığın malzemeleri buldun mu?
Öptüm seni

Tuba dedi ki...

Benimde cok sevdigim bir borektir. Ellerine saglik.

Asiye dedi ki...

Elifcim, dünya kadınlar gününü kutluyorum canım.
Kucak dolusu sevgilerimle..

Hülya dedi ki...

Olsa da yesek....