13 Şubat 2009 Cuma

Pide

Bana desinler hiç yemek yeme hep böyle pide, börek, çörek vs ye her gün yerim gerçekten. Ama gel gör ki hem sağlığım hem de kilom işin içine girince böyle şeyler yapmamam gerekiyor diye hemen bu kötü düşünceleri kafamdan uzaklaştırıyorum...:)
Hani eskiden evde içler yapıp pidecilere gönderirlerdi ya hep özenirdim. Biz hiç öyle yapmazdık alırsak hazır alırdık. Bu sefer ben de deneyeyim dedim. Evde güzelce arkadaşımın tarifine göre içi hazırladım pideciye götürdüm. Ama lahmacun yapma niyetinde idim o içle:) Adam demez mi "hanfendi bu içi pişirdiniz bu lahmacun olmaz" .... Haydiii moralim bozuldu nolcak şimdi? Olsun kapalı pide yapalım dedi ve bunlar çıktı ortaya gerçekten çok lezzetli oldular. Böylece güzelce pidelerimizi yedik. LAhmacunun içinin pişmeden yapılacağını da öğrendim:) Bunu duyan arkadaşlarımdan senin gibi blog sahibi birisinin böyle bir ayrıntıyı bilmemesi gerçekten çok ayıp lafını da yedim:) Öle garip bi hikye oluverdi çıktı bu tecrübe benim için:)
Şimdi iç tarifini yazayım da siz de pişirerek kapalı pide yaptırın pişirmeden lahmacun:)
Malzemeler;
  • 1.5 kg kıyma
  • 3 tane büyük boy soğan
  • 5 tane orta boy domates
  • 1 demet maydonoz
  • tuz
  • karabiber

Yapılışı;

Soğanları rondodan geçirin. Suyunu sıkın. 2 yemek kaşığı tereyağını ve 1 çay bardağı sıvıyağı kızdırıp soğanları içine atıp hafif pembeleşinceye kadar pişrirn. Ardından kıymaları atıp pişirin. Domatesleri,maydonozu rondodan geçirip ilave edin. Tuzunu ve biberini ilave edip biraz daha pişirin. Eğer kuru olursa su ilave edin. Gönderin pideciye gerisini o halleder:))))

Eğer lahmacun olcaksa hepsini çiğden karıştırın ..

8 yorum:

Efsun dedi ki...

Pideler ne güzel, cok severim dogrusu:) Burada yapamiyorlar, begenmiyorum ben. Neyseki Ankara'ya gitmemize az kaldi:) Annemlerde böyle cok yaptirirlar pide ama icini hep cigden verirler. Mmmhhhh olsada yesem:) Sevgiler

Efsun dedi ki...

Yine ben, size bir ödülüm var. Bir ara bana ugrarsaniz sevinirim:) Sevgiler

Mutfak Havlusu dedi ki...

ben tam bakarken arkadan kuzenimini ağzının suyu akarak pideyi zilemesini görmeliydiniz:)
yani tam not aldı:)

Adsız dedi ki...

goturrrrrrrrrr:)sevgili arkadasim unidede yer yer kilo almazdin korkma ye:)))

Eda dedi ki...

:) çok iyi yaa.. çok hoşsun Elifcim :)
aynen ben de sen gibiyim, tüm öğünlerimi bunlarla geçirebilirim :)
Bu arada oğluşunun yeni yaşını kutlarım canımmmm :)

mutfakcini dedi ki...

Off ben de hiç hayır demem pideye,lahmacuna.Kilo sorunu olmasa işin içinde,yesem yesem almasam :)Süperr olmuş ellerinize sağlık.sevgiler.

dide dedi ki...

Ekmek de, pideler de nefis görünüyor. İnan ağzımın suyu aktı. Ellerine sağlık...

SİHİRLİ OKLAVA dedi ki...

ben de bayılırım...affiyet olsun...