16 Şubat 2009 Pazartesi

Kekikli Yumurtalı Zeytinli Ekmek

Uzun zamandır ekmek yapmayı bırakmıştım. Şu ölçü işi yok mu beni öldürecek:( Ama olmayınca da düzgün olmuyor malesef. Hadi kalk üşenme Pazar kahvaltısına harika bir ekmek yap bakalım Elif dedim ve kolları sıvadım. Gerçekten tavsiye edebileceğim çok güzel bir ekmek çıktı ortaya...

Malzemeler;
  • 1+ 1/4 cup süt
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 tane yumurta
  • 2 yemek kaşığı yumuşak terayağı
  • 3 + 3/4 cup kepekli un
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı kekik
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • 10 tane çekirdekleri çıkarılmış zeytin
  • yarım paket yuva yaş maya
Yapılışı;

Ekmek makinası kabının en alt kısmına yumurta ve suyu dökün. Üzerine kekik ve pul biberi ilave edin. Suyun üstünü iyice kapatacak şekilde unu ilave edin. Bir köşeye şekeri bir köşeye tuzu ve ortaya da mayayı ilave edip makinayı 1 nolu ekmek ayarına getirin ( ben 500 gr ekmek ve renk olarak rapid i seçtim). Makinayı kurun ve o misss kokuların çıkmasını bekleyin oldumu:)

Uzun zamandır yapmadım dedim ya sağdan soldan resimledim. Bari iki tanesini ekleyeyim dedim fena mı olmuş:)

5 yorum:

Hülya dedi ki...

Ellerine sağlık Elif'ciğim,
Pazar kahvaltısına da böyle bir ekmek yakışır.
Sevgiler

neslihan dedi ki...

ev ekmeği gibisi var mı? ellerine sağlık arkadaşım.nefis görünüyor.sevgilerimle...

OZAY dedi ki...

Ev ekmegı cok nefıs oluyor ama.Ellerıne saglık.Sevgıler..

iremlemekanlar dedi ki...

siteme bakıp ödülünü alırmısın :))) sevgilerlee

Tombuk dedi ki...

Ekmek yapmayı çok seven biri olarak ekmek tariflerini okumayı da çok seviyorum. Ellerine sağlık arkadaşım. Acep elde de yapsak aynı tadı bulur muyuz? Bir denemeli. :)))
Çok öpüyorum Elifcim.