23 Şubat 2009 Pazartesi

Haşhaşlı Kepekli Ekmek

Cumartesi günü kahvaltıya şöyle misler gibi kokan bir ekmek yaptım.Kahvaltıda üzerine terayağı sürüp sürüp kendimizi şımarttık:) Mertin ekmeğin başında soğumasını beklemesi de evlere şenlik bir görüntüydü yani. Oğlum yanacaksın çekil diyorum. Anne ekim ekim (ekmek) diye tutturuyo. Sıcak mıcak kesitik artık...


Pişerken üzerine un serpmiştim. Görüntüsü güzel oluyor.


Mertimin yaramaz elleri:)

Malzemeler;

  • 1 su bardağı süt

  • 1 su bardağı su

  • 1 kahve fincanı zeytinyağı

  • 2 su bardağı beyaz un

  • 2 su bardağı kepekli un

  • 1/2 paket yaş maya

Yapılışı;


Sütü ve suyu ılıtın mayayı içine atıp 15 dk erimesini bekleyin. Unları, zeytinyağını ve haşhaşı yavaş yavaş ilave edip hamuru 20 dk kadar yoğurun. Ben haşhaşı çok koymuşum bence siz 1 kaşık koyun. Hamuru bu şekilde 3 saat bekletin. 3 saat sonra hamuru tekrar yoğurun ve kalıba alın. Kalıpta da 1 saat bekletip sıcak fırında miss kokular sizi bayıltana kadar pişirin. Ekmeği pişrirken fırına 1 tas sıcak su koymayı unutmayın . Afiyet olsun.

11 yorum:

Limonlu Kek dedi ki...

Elifciğim nasıl da güzel görünüyor ekmeğin biliyor musun? Mert'in neden bekleyemediğine şaşmamak gerekir. Onun o yumuk yumuk elceğizlerini öpüyorum, senin de ellerine sağlık, afiyet şeker olsun...

engindeniz dedi ki...

Merhaba;nefis gözüküyor fakat ben cesaret edipte yapamam.Ellerine sağlık:)Sevgiler..

hunerlieller dedi ki...

ev ekmegi gibisi varmı...bende ekmek yapınca mert gibi sabırsızlanıyorum..harika olmuş..ellerinize saglık.afiyetler olsun...sevgiler.

Feyza Fidan dedi ki...

Elifcim ellerine sağlık,bayıldım ekmeğin görüntüsüne ve tabiki Mertin tombik ellerine:)
sevgiler...

dide dedi ki...

Ekmeğin mis gibi kokusu burnuma geldi. Ellerine sağlık, çok güzel olmuş...

SİBEL'İN TARİF DEFTERİ dedi ki...

Elifciğim ben de denemek istiyorum, aynı ölçülerle makine de de olur mu acaba?

Hülya dedi ki...

SEVERİM BEN O YUMUK YUMUK ELLERİ...
EKMEĞİ DE YERİM TABİİİ

nino dedi ki...

canim ellerine saglik pek guzel gorunuyor

Tombuk dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım!!! Harika görünüyo! :)
Sevgiler :)

Adsız dedi ki...

ben senin o ellerini yeyim ammmaa serap teyzenn:)

Adsız dedi ki...

elifim sitende gezinirken bu ekmeği yapmak geldi rica etsem bir tas sıcak su koyun demişsin nedenini öğrenebilirmiyim .. İnanki süper olur pazar kahvaltısında ellerine sağlık

iremlemekanlar