14 Ocak 2010 Perşembe

Zeytinyağlı Enginar

Bilgisayarın başına oturmaya zaman yok. Evde laptopu köşe bucak saklayacak yer arıyoruz. Mert hiç fırsat vermiyor. Çok zararlı diye de endişeleniyorum. TRT Çocuk bitince bilgisayardan çizgi filmleri izlemek için çok ısrar ediyor. Herkesin çocukları böyle mi bilmem. Durum böyle olunca blogumun güncellenmesi de sekteye uğruyor. Zaten hayatın akışına bir kaptırmışız ki kendimizi yakalayana aşkolsun.... Bugün arkadaşlarıdan eskilerden konuştuk da ben böylesi hayatta daha mutluyum sanırım. Bazen dinginlik istiyorum içim bir rahatlasın hiçbişey düşünmeden öyle uyuyup bir hafta sonra uyanayım istiyorum ama ben gerçekten hızlı yaşarken daha mutluyum buna karar veriyorum... Sakin sessiz bir ömür geçirmek için ıssız bir kasabaya yerleşmek isteyenler vardır ya ben yapamam heralde diyorum... Bazen kalabalık arasında yürümek insanların mırıltılarını dinlemek herkesin bir yerlere yetişme çabalarına seyirci olmak için elektrik direklerinin üstünde oturmak istiyorum. Bir günlüğüne delirmek delilerin halini anlamak istiyorum. Bir günlüğüne sanatçı bir günlüğüne başbakan falan filan olmak istiyorum. Halkın nabzını tutmak istiyorum:))))) Gece gece deli deli fikirler geliyor aklıma en iyisi tarife geçmek:))
Malzemeler;
  • 4 tane taze misler gibi enginar
  • yarım demet dereotu
  • yarım çay bardağı saf zeytinyağı
  • 1 tane orta boy soğan
  • tuz
  • 1 çay bardağı su

Yapılışı;unu ekleyin.

Zeytinyağını genişçe bir tencereye alın. Hafif kızdırıp içine küp küp doğranmış soğanları atın. Soğanlar pembeleşince enginarları da kare kare doğrayıp içine atın. 4-5 dk kısık ateşte kavurduktan sonra suyunu tuzunu ekleyin. İndirmeye yakın dereotunu ekleyin. Pişirdiğiniz tencerede soğutup servis edin.


Bu kitap için yazılacak övgü dolu bir sürü söz var ama " Yukarda yazdıklarımın bile bir gün olacağına inandım Umut u okurken" .... Artık söylemek istediklerime tercümanmıdır bu sözlerim bilmem!

4 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ellerine sağlık çok severim ...

aişe dedi ki...

elifciğim ellerine sağlık, nefis bir zeytinyağlı...
kitap da gerçekten nefisti,bir solukta bitirdim. çok teşekkür ederim, burdan herkese tavsiye ederim. öpüyorum seni...

Filiz dedi ki...

Elifciğim yazılarındaki içtenliği seviyorum.
İyi ki var olmuşsun iyi ki doğurmuş anneciğin seni bon bon şekeri:))
Yazdan aldığım enginarlar buzlukta aklıma getirdin deneyeceğim en kısa zamanda.
Ellerine sağlık.

Lezzet Treni dedi ki...

ETKINLIGIMIZE BUYURUN;
GÖNDEREN;www.lezzettreni.blogspot.com
52.PORSELEN DEMLIK CAY SAATI ETKINLIGININ EV SAHIBIYIM.
SEVGILI ARKADASLARIM;
http://porselendemlik.blogcu.com

http://gelibolu17.blogspot.com


tarafından hazırlanmış olan
52.PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ'NE

18 OCAK 2010-1 ŞUBAT 2010

TARİHLERİ ARASINDA

http://lezzettreni.blogspot.com

YANI BEN YAPACAGIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
TARIFLERINIZI HAZIRLAYARAK,VE TARIFINIZE"PORSELEN DEMLIK CAY SAATI 52.HAFTA" bASLIGINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RICA EDIYORUM.SENI VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESI ETKINLIGIMIZE DAVET EDIYORUM.
İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ...SIMDIDEN KATILIMCI ARKADASLARIMA COK TESEKKÜR EDIYORUM.ETKINLIGIMIZE YEMEK GÖNDERILMEMESINI RICA EDIYORUM.lÜTFEN CAYIN YANINA VERILECEK TARIFLER OLMASINA DIKKAT EDELIM.
ETKİNLİKTE EV SAHİBESİ OLMAK İSTEYEN ARKADAŞLAR LÜTFEN

http://gelibolu17.blogspot.com

ARKADASIMIZA YORUM BIRAKSINLAR...


SEVGİLER