21 Ocak 2009 Çarşamba

El Açması Ispanaklı Börek

Malumunuz makina bozuk kaçak makinalarla çekimler yapıp blogu güncel tutmaya çalışıyorum:) Geçen hafta Ebru'cuğumun doğum günüydü Tülay teyze döktürmüştü gene. Bu el açması böreği gerçekten harika oluyor. Yapımını anlattı ben de hemencik ekleyim dedim bloguma:)
Malzemeler;
Hamuru için;
  • 1 kg un
  • tuzlu ılık su
  • zeytinyağı

İçi İçin;

Yarım kg ıspanağı iyice yıkayıp sıcak suda bekletin suyunu süzüp baharatla tatlandırın.

Yapılışı;

1 kg unu genişçe bir kaba alın ve tuzlu sudan azar azar ilave edip yumuşak bir hamur elde edin. Hamuru yarım saat dinlendirip 15 tane bezeye yapın. Bezeleri oklava ile biraz açın üzerine yağ sürüp elinizle sağdan soldan çekiştirerek açmaya devam edin. İç harcından yufkanın tektarafına serip rulo yapın ve resimdeki gibi kesin. Ruloları tepsiye dizin ve üzerini yağlayın. Nar gibi kızarana kadar pişrin.Afiyet olsun:)


Güzel masamız...



Çıtır çıtır poğaçalar:)


Miss gibi patates salatası. Tekrar ellerine sağlık Tülay teyze...

16 yorum:

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Böreklerde çıtır çıtır görünüyor... Yapanın ellerine sağlık Elifciğim... Sevgiler...

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Annemde orda görüp yapmış zaten Elifciğim :)

neslihan dedi ki...

afiyet olsun canım,çok güzel görünüyorlar.teyzenin ellerine sağlık.sevgilerimle...

Ayse Pamuk dedi ki...

Bende olsaymışım o sofrada çok iyi olurmuş:)))Afiyet olsun

Hansa dedi ki...

Ah ah ah sofrada ikramlarda şahane.Börek hele oohh....
ellerine sağlık yapanın ...

Adsız dedi ki...

34. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
http://porselendemlik.com
/http://birdemliksohbet.blogspot.com/
http://selmahlc.blogcu.com/
tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
12 ocak 2009 (PAZARTESİ)- 25 OCAK2009 TARİHLERİ ARASINDA “PORSELENDEMLİK ÇAY SAATİ ‘NİN 34” EV SAHİBESİ OLARAK http://fzehra.blogcu.com/ GÖREV YAPACAĞIM.
YANİ BEN YAPACAĞIM…
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ.
TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
VE TARİFİNİZE"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 34.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİMBU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM

Betül dedi ki...

Tülay Teyze'nin ellerine sağlık Elif'ciğim, çok güzel görünüyorlar.

Öpüyorum.

OZAY dedi ki...

Sofra sahane .El acması borekte harıka gorunuyor.Yapanın ellerıne saglık.SEVGILER...

dide dedi ki...

Şu an karnım çok aç ve bu börekleri görünce öyle canım çekti ki hiç üşenmeyip yapacağım. Ellerine sağlık.

:)den dedi ki...

Börekler çıtır çıtır ve ne kadar da yenesi... Ekrandan elimi sizin masaya uzatmak geldi içimden:)
Ellerinize, emeğinize sağlık.
Sevgiler...

Eda dedi ki...

Elifcim bitirdin bu görüntülerle :=)
Tülay teyzenin ellerine sağlık gerçekten :)
sevgiler canımm

KARDELEN dedi ki...

hepi birbirinden lezzetli sofrada çok şık ellerinize sağlık...

Tombuk dedi ki...

Ay Elifciğim, böreğinin resmini koymasan bile sırf adı yeterdi yani. Börek hem açma, hem ıspanaklı. Daha ne ister bi insan? :)
Ellerine sağlık canım, sofranız da pek güzel görünüyor yani..
Sevgiler :)

HÜLYA dedi ki...

tülay teyzenin elelrine sağlık canım hepsi harika görünüyor sizlerede afiyet şeker olsun..

sevgiler

SİBEL'İN TARİF DEFTERİ dedi ki...

Yaaa hangi blogu açsam mükellef sofralar var, bu durumda nasıl rejim yapıcam ben yaa::::-(
Hepsi süper görünüyor Elifciğim
Sevgiler

Adsız dedi ki...

borek cok guzel gorunuyor eminim cok gusel yapmisndr kosovali:)))