13 Ocak 2009 Salı

Cemil Usta-Akçaabat Köfte Yanına Bir Kitap




















Fotoğraf makinam gene bozuldu:( Arşivlerden idare ediyorum. Bozuldun hadi neyse de içindeki caanım resimlerim de gitti gibi. İşlerin yoğunluğundan da bi götürüp baktıramadım. Ama yaktım gemileri alıcam şöle en güzelinden bi tane:) Bir daha pilli makina mı asla. Şarjlı almam lazım ki o piller günde 150 kere makinanın içinde Mert tarafından çıkarılıp geri takılmasın. Sonun da olan oldu işte... Makina napsın? Bizim evde Mert var Mert...:)

Şimdi bitki çayımı aldım elime. Arşivlerime baktım baktım. Taaa yazdan kalma köfte keyfimizin resmini buldum şöle yüzüme bir gülümseme düşünce bunu yazmaya karar verdim.

Eşim Akçaabatlı olduğu için her Trabzona gidişimizde yörenin ünlü köftecisi Cemil Usta yı ziyaret etmeden dönmeyiz. Eskiden tam denizin kenarında olan restoran şimdilerde deniz doldurulduğu için biraz içerde kaldı. Ama yine de keyfi bozulmadı. Yine serin serin esen rüzgarın eşliğinde arada bir denize baka baka miss gibi köfteleri götürebilirsiniz. Bu köfteyi ben de evde zaman zaman yapıyorum. Mangalda pişince asıl tadı yakalıyorsunuz ama tavada da idare etmiyor değil:)

Bu arada blogumu düzenli ziyaret edip hiç yorum yazmayanlar olduğunu biliyorum. Bu sefer sizlerden de yorum bekliyorum ona göre. Haydi sessiz takipçilerim çıkın ortaya bakkiiiimm:)

Malzemeler;
  • 1 kg çok az yağlı iki kere çekilmiş kıyma
  • 1 baş sarımsak
  • 2 dilim ekmek
  • tuz
Yapılışı;
Ekmekleri ıslatmadan avucunuzun içinde iyice ufalayın. Sarımsakları soyup bıcakla tahta üstünde kıyın. Havanda dövüp ezmeyin. Bıçakla kıyma yapar gibi iyice inceltin. Sarımsak, ekmek ve tuzu iyice yoğurun. Ardından kıymayı ilave edip 15 dk köfteyi yoğurun. Sonra köfte şeklini verin ve tepsiye dizin. Köfteleri yarım saat dinlendirdikten sonra mangalda pişirin.











Bu da son okuduğum kitaplardan Boleyn Kızı. Aman yarabbi okurken entrikalardan fenalık geçirecektim. Taht uğruna insanlar neler yapabiliyormuş diye ağzım açık okudum kitabı. Kitap böyle akıcı olunca filmini de merak edip seyrettim ama size tavsiyem kitabı okuyun ama filmi boşa seyretmeyin. Hiç güzel değil çok kopuk. Okuduğunuzun büyüsü birde dağılıveriyor.


5 yorum:

hatice dedi ki...

Akçaabat köftesini ben de çok seviyorum. Yerinde de yeme şansım oldu ve çok lezzetliydi. Umarım bir daha gitmek kısmet olur :))

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Canım fotoğraf makinesinin bozulmasına üzüldüm... Bu yoğunluğun içinde zaten bloga fazla vakit ayıramıyoruz, bir de stoktaki görüntüler gidince kötü oluyor değil mi... Sağlık olsun da giden görüntüler olsun...

Sevgiyle öpüldünüz...

Hülya dedi ki...

Ben de gidip o köfteleri yerinde yemek istiyorum.
Tarifini de deneyeceğim.
Sevgiler

Betül dedi ki...

Köfteler çok çekici görünüyor Elif'ciğim.

Öpüyorum.

Eda dedi ki...

Bak bende filmi izledim, kitabı okumadım :))
gerçekten dehşetti :)
köfte keyfiniz daim olsun, canım çekti :)
makine için üzülme, yenisi için bahanen olur böylece :) giden resimler can sıkıcı tabi..
sevgiler canım