7 Ocak 2009 Çarşamba

Arap Dolması

Yıllaaarr önce ilk defa İstanbul'a gittiğimde yengemin Siirt'li komşusu Rahşan abla yapmıştı bu dolmayı. Karadenizli birisi olarak ve o zaman daha hiç dışarıda bir yere gitmemiş ve yeni tatlar denememiş olan bana o kadar değişik gelmişti ki bu tarif anlatamam. Ayıla bayıla yemiştim. O zamanlar daha çocuktum ama tarifi aklımda tuttum. Hatta bir kere de yapılırken yanıbaşından hiç ayrılmadım. Şimdi de misafirlerime afiyetle yemeleri için yapıyorum sizlere de tavsiye ederim. Kendileri Arap olduğu içinmidir bilmem ama ismini öyle söylemişlerdi.
Bu günün başka bir anlamı daha var. Bugün Aşure günü arkadaşlar. Aşure gününde evine çok taneli 7 farklı erzak alanların evi hep bereketli olurmuş. Haydi önce markete koşun sonra da gelin bu dolmayı yapın:)
Malzemeler;
  • 25 tane dolmalık kuru patlıcan
  • 1.5 su bardağı kaynar su
  • 1 tatlı kaşığı salça

İçi için;

  • 400 gr iki kere çekilmiş yağsız kıyma
  • 2 tane rendelenmiş domates
  • 1 tane büyük boy rendelenmiş soğan
  • 8 diş rendelenmiş sarımsak
  • 1 çay bardağı pirinç (pirinç az olacak)
  • 2 yemek kaşığı nar ekşisi
  • yarım demet ince kıyılmış maydonoz
  • yarım demet taze nane yoksa 1 yemek kaşığı kuru nane
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 1 çay kaşığı kekik
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • yarım limon suyu
  • yeteri kadar tuz
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • yarım çay bardağı zeytinyağı

Yapılışı;

İç malzemeleri karıştırıp tuzunu kontrol ederek harcı hazırlayın. Tencerede suyu kaynatıp patlıcan kurularını tencereye atın altını kapatın. Tencerenin kapağını kağatıp 3-4 dk patlıcanların yumuşamasını bekleyin. Sonra patlıcanları soğuk sudan geçirip süzün. Süzdüğünüz patlıcanları doldurararak tencereye yatay olarak yerleştirin. Salçalı suyunu ilave edin. Üzerine biraz daha yağ gezdirip porselen bir tabakla örtün. Kısık ateşte 1 saat pişirip ılık servis edin. Afiyet olsun.

11 yorum:

hunerlieller dedi ki...

bende çok severim kuru patlıcan dolmasını...ama hiç yapmadım.hep hazıra kondum:)elinize saglık..nefis görünüyor dolma..sevgiler.

papatya prenses dedi ki...

Kuru sebzelerle yapılan dolmalar doğu yöremize aittir ve doğuda kültürünün bir kısmını Araplardan aldığı için muhtemelen ismi bu yüzden Arah dolması:)

Ellerinize sağlık enfes görünüyor:)

CANDAN TARİFLER dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK BAYILIRIM DURU SEBZELERLE YAPILAN DOLMAYA

neslihan dedi ki...

Canım nefis olmuş dolman,ellerine sağlık.bu kuru sebzeler bi harika oluyor.afiyetler olsun.sevgilerimle...

Hülya dedi ki...

Dolma nefis görünüyor.
Ellerine sağlık.

Elif'ciğim,
Kurabiye poşetlerini Sakarya Cad. de Mısır Çarşısı'nın yanında aşağıya inilen bir dükkan var ambalaj malzemeleri,ıvır zıvır satıyorlar oradan alıyorum.
Altlıkları ise ATB de Pastacılık Ekipmanları'ndan aldım.
Sevgiler

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Elifciğim harika görünüyor dolmalar... Ahh şimdi olsaydı keşke...

Ellerine sağlık canım... Sevgiler...

Asiye dedi ki...

Arap olması patlıcanın siyahlığından geliyor herhalde :)Tazesinden asla olmaz deselerde ben bu dolmayı taze patlıcandan yapmıştım, çok da güzel olmuştu. Kimbilir kusundan ne lezzetli oluyordur.
Elllerine sağlık Elifciğim..

Efsun dedi ki...

Selam, annem yapar bu dolmadan ve süper olur:)Siz nar eksisi koymussunuz bizdede cekilmemis sumak bir gece önceden suya konur ve dolma bu suyla pisirilir. Nefis!! Bu arada blogunuzu takip etmek isterdim ve bu imkanim olsaydi sevinirdim:)Sevgiler

papatya68 dedi ki...

Hobidünyam woman forum yemek etkinliği #3 kurabiye ye

http://hobidunyam.womanforum.net


edaca30 ve papatya68 in birlikte hazırladığı;
hobidünyam womanforum için hazırladığımız yemek etkinliğimizin "3."sü olan" kurabiye ye" etkinliğine sizleri de bekliyoruz.
10 ocak 2009 dan 30 ocak 2009 a kadar sürecek olan etkinliğimizde sizleri ev sahibesi olarak ben (papatya68) ağırlamak istiyorum sizler kurabiyeleri yapın gelin birlikte paylaşalım.
yapmanız gereken şey o güzel ellerinizle yaptığınız muhteşem kurabiyelerinizi bloğunuzda yayınlayıp benim bloğuma yorum bırakarak hazır olduğunu bildirmeniz sonra ben bloğunuza gelip kopyalayıp kendi bloğuma ve hobidünyam womanforuma ekleyip yayınlayacağım artık hepimizin zengin bir kurabiye arşivimiz olacak ne güzel bir paylaşım değilmi?haydi herkes kurabiyelerini yapıp gelsin çaylar da benden lezzet paylaşımı için bekliyoruuuuuuuuz.
Eda & Aynur

Not: blog sahibi olmayanlarda katılabilirler (sahrayolu@gmail.com) adresime yaptığınız leziz kurabiyelerinizi resmiyle birlikte isminizi de yazıp yollayın bizde yayınlayalım lezzetli paylaşımlarda buluşalım bekliyoruuuuuuuz:)

iremlemekanlar dedi ki...

bu dolmalardan tadan biri olarak ellerine saglık diyorum ayrıca tarifini merak etmişimdir sayende yapacagım :))ellerine saglık

iremlemekanlar dedi ki...

bu dolmalardan tadan biri olarak ellerine saglık diyorum ayrıca tarifini merak etmişimdir sayende yapacagım :))ellerine saglık