23 Aralık 2008 Salı

Trabzon Hurmalı Kuplar

İşte hafif meyveli tatlılardan hoşlananlara çok güzel bir lezzet. Trabzon hurması namı değer cennet hurması pek sevilmez ama ben olgun olanlarını pek bir severim. Bu tarifi görünce de denemeden edemedim . Yapımı çok basit şöyleki;

Trabzon hurmalarını rondodan geçirip bardakların altına yarısına gelecek şekilde alıyoruz. Üzerini tamamen muz ile kaplıyoruz. Her bir kupa 1 tatlı kaşığı bal gezdiriyoruz. Fındık ceviz arzuya göre tarçın ile servis yapıyoruz.

Bu aralar kitap okuma konusunda eski performansımı yakalamış durumdayım. Ama üst üste okuduğum kitaplar o kadar sürükleyici idiler ki uykusuz kalmak zorunda kalıyorum:) Empati kitabını yeni bitirdim. Olasılıksızdan sonra aynı zevkle bunu okuyamayacağımı düşünmüştüm ama çok güzel gitti. Hele de şimdi çocuğum var ya ordaki garip senaryoları aklıma getirmiyor değilim yani. Empati hafif olduğunda işe yarar ama kuvvetli olduğunda çok tehlikeli bir kabiliyetmiş bunu öğrendim:) Okuyun pişman olmayacaksınız...

6 yorum:

Tombuk dedi ki...

Elifciğim,
Ben de trabzon hurmasını pek tüketmiyorum. Aslında yemek lazımmış, çok faydalı bir meyveymiş kendisi. Dur bakıyım çok heveslendim şimdi. Hemen bi hurma bulmam lazım. :)
Çook öpüyorum, en kısa zamanda görüşmek üzere diyoruuum.. :)

HÜLYA dedi ki...

ellerine sağlık elifciğim.. harika bir meyve şöleni olmuş. Bende muhallebili olarak yaparım çok gzüel olur. Ama seninki hem leziz hemde oldukça düşük kalorili... tekrar ellerine sağlık canım

Seher Ozturk dedi ki...

Elif Hanım Merhaba; benim de aklımda olan bir kitaptı ve hani bir yorum ararsınız ya işte bu diye, okuyacağım ben de. Ben de size Khaled Housseini'nin kitaplarını tavsiye ederim. gerçekten çok güzel..

meliha dedi ki...

hurmalı kuplara bayıldım.

ellerine sağlık

empati okumayı düşündüğüm bir kitaptı ama vazgeçmiştim.

kesinlikle okuyacağım

sevgiler

KARDELEN dedi ki...

ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyorlar sevgilerimle....

SİBEL'İN TARİF DEFTERİ dedi ki...

Elifcim ramazandan beri evde sürünen hurmalarla bu tarifini deneyeceğim,olasılıksızı okumuştum ama empati için okumaya değmez diyen çoğunlukta olunca onu okumaktan vazgeçmiştim, merakımı uyandırdın şimdi...
Sevgiler