17 Aralık 2008 Çarşamba

Salata Krallığı:)

Misafirim geleceğini bildiğim andan itibaren ne yemek yapacağımı değil de ne salata yapacağımı daha çok düşünürüm ben:) Normalde ana yemek için kaygılanmam gerekirken salatalar için kaygılanırım...
Bayramda hazır evde iken uzun zamandır davet etmeyi planladığım arkadaşlarımı davet ettim. Hamsi partisi yaptık ama hamsileri sıcak sıcak yeme telaşından resmini çekmeyi unuttuk...
Çocukların da büyüklerin de gayet güzel eğlendiği hoş ve bol sohbetli bir akşam oldu.
Menüde;
  • Domates Çorbası
  • Hamsi tava
  • Akdeniz Salatası
  • Közlenmiş Patlıcan Biber Salatası
  • Dereotlu Havuç Salatası
  • Arap Dolması
  • Trabzon Hurmalı Kuplar
  • Arkadaşımın getirdiği Kazandibi ( Ceyda ellerine sağlık çok güzeldi)

Vardı.

Havuçlu Salatadan başlayayım;

2 tane havuç ve 1 tane kabağı az yağda hafif öldürdüm. Üzerine dereotu serpip servis yaptım.

Bu ara Yemekteyiz Biz diye bir program var ya.. Gerçekten çok eğlenceli böle her şeye kusur arayan tipler, acımasız yorumlar derken çok eğleniyorum. Bayramda seyretmiştim. Bu da ünlü Nailin Akdeniz Salatası:) Ben bazı değişiklikler yaptım.

Malzemeler;

  • 1 tane kıvırcık
  • 3 parça brokoli
  • 1 adet havuç
  • çeyrek demet maydonoz
  • 2 tane domates
  • 2 tane salatalık
  • Çok az kırmızı lahana
  • 1 tane limon
  • 2 tane kırmızı biber
  • yeteri kadar yağ tuz ve nar ekşisi

Tüm malzemeleri orta büyüklükte doğradım. Sosunu da ekleyip servis yaptım. Gerçekten çok lezzetli oldu. İkinci yaptığımda çiğ karnıbahar da ekledim. O da çok yakıştı.


Bu da soframız...




Bu da kazandibinin süsü:) Kendini çekmeyi unutunca mumu çektik...

2 yorum:

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Ne iyi yapmışsınız Elifciğim... Bayramda bende sürekli mutfaktaydım... Salatalar- tatlılar, kurabiyeler yaptım...
Salatalar nefis ellerine sağlık... Sevgiyle...

Eda dedi ki...

Hamsi partisi ha..Nasılda severim. Salatalar da müthiş, ellerine sağlık canım
Sevgiler