7 Aralık 2008 Pazar

Muhallebili Elma Tatlısı-Mutlu Bayramlar

Bir bayram daha geldi. 1 yıl daha geçti ömürden...Koşturmacası telaşı ve aksilikleri bol bir yıl geçti geçen kurban bayramından bu yana...Belki de bu zaman içinde geçen yıl mini mini halleri ile elden ele dolaşır olan minik oğlumu şimdilerde odasında yalnız başına kitaplarını okumaya çalışırken gizli gizli seyrediyorum da Allah'ın bana verdiği bu eşsiz yaratık için tekrar tekrar şükür ediyorum...Gelin bu bayram hayatın bize verdiklerine şükredelim ve ailelerimizle mutlu mesut huzurlu bir bayram geçirelim. Yanına bir de tatlı yapalım ki tam süper olsun:)

Bu tatlıyı iki sefer yaptım. İlkini cevizli ikincisini de fındıklı yaptım. Her ikisinde de tadan insanlardan tam not aldım diyebilirim:) Gerçekten çok lezzetli ve değişik bir tarif olduğunu söyleyebilirim.

Bu tatlının tarifini birçok yerde gördüm. En son Mekanımız Mutfak da gördüğümde yapmaya karar verdiğim için son gördüğüm yere göre tarifini yazıyorum. Benim ufak tefek değişikliklerim oldu kendi yaptığıma göre yazıyorum.

Malzemeler;

Elmalı zemin için;

  • 5 tane elma
  • 20 tane kakaolu bisküvi
  • 1 çay bardağı su
  • 4 yemek kaşığı toz şeker
Muhallebi için;
  • 4 su bardağı süt
  • 1 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 4 yemek kaşığı şeker
  • 2 yemek kaşığı buğday nişastası
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı mısır nişastası
Cevizli iç için;
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 küçük kase iri doğranmış ceviz içi
  • 1 çay kaşığı tarçın
Yapılışı;

Elmaları soyup içlerini temizleyip ikiye bölün. Geniş bir tencereye oyuk kısımları aşağıya bakacak şekilde yerleştirin. Üzerine 4 kaşık şekeri ve 1 çay bardağı suyu ilave edip elmalar yumuşayana kadar pişirin. Ilımaya bırakın. Elmalar soğuyunca iç malzemesinden oyuk kısımlarını doldurun. İki tane bisküvi ile kapatıp ters çevirin ve borcama alın. Bu işlem bittikten sonra muhallebi için tüm lazemeleri karıştırın ve orta ateşte kıvam alıncaya kadar pişirin. Muhallebi sıcakken elmaların üzerine gezdirin ve en son hindistan cevizi ile kaplayıp soğumaya bırakın. Afiyetler olsun efendim.



Fotoğram makinamı yakında camdan dışarı fırlatacağım. Bi ayarı yok yani. Cannıımm resimlerim nasıl bulanık bulanık:(

Not(23.12.2008): Bu tatlıyı dün bir daha denedim. Elmaları ocakta piştikten sonra piştiği tava ile birlikte fırında 15 dk daha pişirdim . İç malzemesine damla çikolata ekledim. Muhallebisine de kibrit kutusu kadar yağ ekledim. Sanki daha güzel oldu. Tavsiye ederim:)

11 yorum:

Aynur dedi ki...

Bugün sevinç günü, kederleri bir yana bırakıp mutlu olalım. Kurban Bayramını doya doya yaşayalım. Hayırlı bayramlar! Her şeye kadir olan Yüce Allah, bizleri, doğru yoldan ve sevdiklerimizden ayırmasın! Hayırlı ve bereketli kurban Bayramları dileğiyle.


www.aynurdantarifler.blogspot.com

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Evet denenecekler listesindeki yerini aldı. Ellerine sağlık Elifciğim...

İyi bayramlar... Sevdiklerinizle, sağlık ve mutlulukla...

Adsız dedi ki...

Özel günlerde özel insanlar hatirlanir! Güzel Dilekler güzel Insanlara yollanir! Her sey Gönlünce olsun... BAYRAMIN MÜBAREK OLSUN!!!! SEVGILI ARKADASIM

www.yenitadlar.blogcu.com

Betül dedi ki...

Elif'ciğim,

Sevdiklerinle beraber mutlu, sağlıklı ve neşeli bir bayram geçirmeni dilerim.

Sevgilerimle.

ikizlerinannesi;keskinli dedi ki...

hayirli huzurlu bol bereketli bir bayrab dilerim sevgiler

Huriye dedi ki...

Sevgiyle sevdiklerinizle nice güzel bayramlara..Kurban bayramınız kutlu olsun..

Hülya dedi ki...

Elif'ciğim,
Sevdiklerinle bir arada nice mutlu bayramlar diliyorum.
Elmalı tatlı da denenecekler ve beğenilecekler listesine alındı bile

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sevdiklerinle birlikte sağlık ve mutlulukla nice güzel bayramlara...

Mutfak Havlusu dedi ki...

çok gecikti özürler ben genede geçmiş bayramını tebrik ederim.

Filiz dedi ki...

Merhaba Elifcim
Süper bir tatlı olmuş,çok beğendim ben de listeme bu tatlıyı alıp en kısa zamanda deneyeceğim :)

melih dedi ki...

biz elif hanımın yaptığı bu tatlıyı yedik, gerçekten çok güzeldi. kendisini tebrik ediyorum.