25 Aralık 2008 Perşembe

Fırında Köfteli Sebze


Çocuklar neden bidik bidik şeyleri severler acaba diye çok merak etmişimdir. Yerdeki minicik bir kırıntıyı kaçırmamak. Köşelerde diplerde olan küçük oyuncakları nasıl kaybettilerse yeniden bulmak gibi marifetleri vardır. Yemek yerken de böyle küçük ve çok parçalı şeyleri yemeyi sevdiklerini farkettim. Bunları kürdanlara btırıp yemeği çok sevdi Mert. İşin içinde biraz karıştırmaca var ya bizimki geri kalır mıı kalmaz tabi:)

Köfteli bidik bidik yemeğimizin tarifini veriyorum:)

Malzemeler;

Köfte için;
  • 300 gr kıyma
  • yarım çay bardağı bulgur
  • yarım çay kaşığı kimyon
  • 1 yumurta
  • tuz
Diğer malzemeler;
  • 3 tane orta boy patates
  • 2 tane orta boy havuç
  • 5 tane mantar
  • kızartmak için biraz yağ
  • 1 bardak sıcak su
  • 1 tatlı kaşığı tamek salça
  • tuz
  • maydonoz
Yapılışı;

Öncelikle köfteleri yapın ve yağda hafifçe kızartın. Aynı yağda küp küp doğranmış patatesleri havuçları ve mantarları kızartıp fırın kabına alın. Üzerine salçalı su yapın ve maydonoz ile süsleyin. 200 derece fırında suyu çekilene kadar pişirin. Afiyet olsun.





Bu ara dedim ya kitap okuma konusunda coştum diye. Bu kitap da arkadaş tavsiyesi ile okuduğum ve çok etkilendiğim bir kitap. Kendi kokusu olmayan bir çocuğun büyüdüğünde bunu farkedip insanları öldürerek onların kokularını çalıp kendisine koku yapmasını ve bu koku ile insanları kendisine bağlamasını konu alan hastalıklı bir adamın öyküsü. Düşünsenize öldürüyor ve sonra onların derilenden kokularını çıkarıyor. Onları mumya gibi sarıyor ve sonra o mumlu sargıdan kokuları damıtıyor. Toplamda bikaç mg lık sıvı çıkıyor:( Gerçekten değişik okunmaya değer...



Yemek piştikten sonra ben sarımsaklı yoğurt ile servis yaptım. Çok yakıştı.

10 yorum:

neseersoy dedi ki...

yemek çok güzel görünüyor,
ellerine sağlık.
iyi geceler

meliha dedi ki...

Yazdıkların öyle doğru ki gerçekten yerdeki küçücük kırıntıyı bulup,o küçük parça parça oyuncakları gidip oldukla
rı yerden çıkarıyorlar.

yanlız bu minik köfteleri çocuklar gibi bende çok seviyorum.

bu koku adlı kitabın filmide var.kitap okumayı çok seviyorum.ama benim ufaklık diş çıkarma döneminde olduğundan yaka iğnesi gibi bütün gün kucakta
inşallah atlatırım bu günleri

ellerine sağlık
öpüyorum

yeşim dedi ki...

minik şeyler daha çok ilgilerini çekiyor belkide bende severim minik bidik her şeyi

ellerine sağlı canım görüntü bir harika

koku çok etkilendiğim kitaplardan birisidir

sevgiler öpücüklerrr

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Çocukken annem de bana böyle minik köfteler yapardı biliyormusun Elifciğim... O günlerimi hatırladım :) Canım annem ne uğraşırdı bana onları yedirmek için... Ellerine sağlık canım... Sevgiyle...

2009 yeni güzelliklerin yeni umutların da başlangıcı olsun... Herşey gönlünce olsun...

Limonlu Kek dedi ki...

Yeni yıl en çok istediklerini, herşeyin en güzelini, en büyük mutlulukları, sevgileri versin, yeni yılın kutlu olsun...

KARDELEN dedi ki...

çok lezzetli olmuş canım..iyi yıllardilerim...

HÜLYA dedi ki...

365 sayfalık bir öykü daha başlıyor. Her güne bir yaprak sakla , her yaprağa bir öykü sığdır. Mutluluk de adına. Nice güzel öykülerin olsun. MUTLU YILLAR CANIM..

Tombuk dedi ki...

Elifcim,
Ben de çok severim böyle yemekleri. Çok iştah açıcı doğrusu. Kısaca, Mertle aynı fikirdeyim. :)
Canım, ben kitabını okumadım ama "Koku"nun filmini izlemiştim, çok ilginç bir film. Tavsiye ederim. :)
Bir de tabi ki, sevdiklerinle birlikte geçireceğin mutlu bir yıl diliyorum sana..
Kocaman sevgiler..
Gelecek seneye görüşürüz!hehehehe :)

Eda dedi ki...

Eline sağlık canımm
Mutlu yıllar diliyorum..
Kitabı duydum, ama okumadım
Sevgiler

OZAY dedi ki...

> "...BİR AĞAÇ GİBİ TEK VE HÜR VE

> BİR ORMAN KADAR KARDEŞCESİNE..."

> YAŞANACAK YENİ BİR YIL DİLEĞİYLE...