19 Aralık 2008 Cuma

Beyaz Lahanadan Muska Sarma

Uzun zamandır oğlumla vakit geçiremeyen ben bayramda tatile gitmediğimiz için bolca vakit geçirdik. Zaman tüm acımasızlığı ile hepimizi baygına çevirip aradan sıyrılıp giderken oğlumun gelişimini günde neredeyse 10 saatini evin dışarısında geçiren ben maalesef kaybettiğimi çok daha iyi farkettim. Daha iyi yaşayabilmek için, çocuğuma daha iyi bir gelecek sağlayabilmek için herkese herşeye daha faydalı olabilmek çalışan ben meğer evimizde oğlumuza bakan bakıcı teyzesinden daha az şey biliyorum oğlum hakkında. Belki de ilk önce macçç demesini o benden önce duydu. Belki de muuuttiiii ( eşimin adı murat murti) demesini, belki de mmaaammuunn, tabuukk kuss demesini benden daha önce duydu. Kendi kendine kitap okumasını Elmosunu sevmesini filan...
Bayramda oğlumun büyüdüğünü bebeklikten çıktığını görmek eşimide beni de çok heyecanlandırdı ve aynı zamanda bu anları daha çok yaşayamadığımız için hüzünlendirdi. Ama hayat şartları diyip napalım diyoruz.
Eve gidip haldır huldur işlere girişmeden önce oyun oynamaya vakit ayıralım. Çocuklarımızın mutluluğuna kendi yorgunluklarımızdan daha çok önem verelim. Çünkü çocukluğu mutlu geçen çocuklar ileriki hayatlarında her yönden daha başarılı oluyorlar...


Kayınvalidemler geldiğinde jest olsun diye onlara beyaz lahana sarması yaptım. Aslında nefret ederim bunu sarmaktan. Hemen yırtılır bozulur bir tencere sarana kadar insanı fitil eder ama çok nadir durumlarda yapılabilir:)

Malzemeler;

  • 1 tane orta boy sarma sarmaya müsait top lahana
  • Kaynar su

İçi için;

  • 300 gr kıyma
  • 1 çay bardağı pirinç
  • yarım demet maydonoz
  • 1 tane rendelenmiş domates
  • karabiber
  • tuz
  • yarım kahve fincanı zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • 1 tane rendelenmiş soğan

Malzemeler;

İç malzemeleri küçük küçük doğrayıp karıştırın. Top lahanın yapraklarını güzelce ayırıp kaynar ve tuzlu suda yumuşayana kadar haşlayın. Dikkat edin çok dağılmasın. Yapraklar soğuduktan sonra uzun ince dikdörtgenler halinde kesin. Ortasına içten koyarak uçları yaprağın sonuna gelecek şekilde bir sağa bir sola çevirerek sarın. Tencereye dizin hafif tuzlu su yapıp yarım saat kısık ateşte pişirin. Tencerenin üzerine porselen tabak koymayı unutmayın.


Kalan yemeklerden potpori yapmıştık tabağa. Resmini çekmeden geçmedim:)

7 yorum:

Betül dedi ki...

Elif'ciğim,

Çok beceriklisin, ellerine sağlık. Benim lahana ve yaprak dolmaları hep annemden gelirdi.
Bence üzülme, oğlun senin gibi bir annesi olduğu için çok şanslı. Hem sürenin uzunluğu değil kalitesi önemli diyorlar.

Öpüyorum.

Hülya dedi ki...

Elif'ciğim,
Çok haklısın ben oğlum küçükken mutfakla temizlikle geçirdiğim zamanları O'ndan çaldığımı hatırlar suçluluk duyarım.
"Önemli olan ayırdığınız zamanın uzunluğu değil kalitesidir" der ya uzmanlar 30 dk.ilgilenin ama kaliteli zaman geçirin.
Ben aklım başka yerde iken gerektiği gibi ilgilenemem diye kendimi teselli ediyorum !!!
Ne kadar doğruysa...
Olsuuun sevgimizi verdik ya çocuklara...
Bu arada lahana sarmasına bayılırım.
Sevgiler

OZAY dedi ki...

Canım calışan annelerın derdı ama onların gelecegı ıçın hersey degıl mı.Bende pek sarmasını sevmem yanı yemegı severımde sarmayı sevmem.Kayınvaldem annem gelınce hemen onlerıne koyarım onlarda yazık hıç usenmeden yaparlar.Ellerıne saglık dıyorum.Çenem mı duştu ne .Kucak dolusu sevgıler

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Canım yaa ne güzel sarmışsın öyle... Çalışan anne olmanın zorlukları da ailene, sevdiklerine yeterince zaman ayıramamak... Ama uzmanların ve arkadaşlarımızın dediği gibi önemli olan kalite zaman geçirebilmek... Bence sen de bunu fazlasıyla yapıyorsun...

Bu arada badem aromasını başka malzemelerle birlikte http://pastamalzemeleri.com/store/index.asp burdan almıştım...

Sevgiyle...

neslihan dedi ki...

Canım ellerine sağlık,en sevdiğim dolmadır,çok güzel görünüyor.tabağındaki herşey öyle.afiyet olsun.sevgilerimle...

Betül dedi ki...

Elif'ciğim,

Çok çok geçmiş olsun, umarın en kısa zamanda düzelir oğluşun.
Bir sonraki buluşmaya.

Çok öpüyorum.

Leyla Poyraz dedi ki...

Elifcim lahana sarmasına bayılırım..seninkide çok güzel görünüyor..ellerine sağlık..Sevgiler...