2 Aralık 2008 Salı

Ayran Aşı yada Yuvalama



Erzurum'da bu çorbayı buğdayla yapıp "Ayran Aşı" diye adlandırıyorlar. Gaziantep'de ise nohut ile yapıp yuvalama diye adlandırıyorlar. Gerçi benim yaptığım tam ikisinin tarifine de uymuyor sanıyorum. Çünkü Antep de yuvalama yerken köftesine dövülüp toz haline getirilmiş pirinçten yapıyorlar. Erzurum'lular nasıl yapıyor bilmiyorum.



Çorba için;
  • 2 su bardağı yoğurt. Üst kaymağını da eklerseniz iyi olur.
  • 1 lt ılık su
  • 1 tatlı kaşığı un

  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı haşlanmış nohut
  • yeteri kadar tuz

Köfte için;

  • 1 çay bardağı kıyma
  • 1 yemek kaşığı ince köftelik bulgur
  • biraz tuz


Sosu için;

  • 2 tatlı kaşığı tereyağı
  • 1 tatlı kaşığı nane


Yapılışı;

Önce köfte malzemelerini karıştırıp nohut büyüklüğünde köfteler elde edin. Çok az yağda hafif kızartıp kenara alın. Çorba için yoğurdu, yumurtayı, unu tencerede iyice çırpın ılık suyu ilave edip harlı ateşte kaynayana kadar karıştırmaya devam edin. Çorba kaynadıktan 5 dk sonra altını kısın içine köfteleleri ve 1 su bardağı nohutu ve yeteri kadar tuzu ilave edin. Bu şekilde 15 dk daha kapalı bir şekilde pişirin. eğer kıvamı koyu geldiyse kaynar su ilave edebilirsiniz. Çorbanın altını kapattıktan sonra bir tavada yağ ve naneyi kızdırıp çorbanın üzerine gezdirin. Afiyet olsun.

5 yorum:

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım,çokkk leziz görünüyorrr...


Selamlarrr....


Sevgiler...

akasyakokusu dedi ki...

Hımmm mis kokulr burdan geliyormuş demekki.
Ayran aşına Erzurum'da o çorbaya adını ve özelliğini veren aşotu'nu koyarlar..Geçen bende yaptım bende aşotunun tuza basılan salamurası vardı...Nefis bir tat..
Antep'tete yuvalama diyorlar galiba dediğin gibi.Minik köfteler ve haşlanmış nohutla..Hemen kaseyi aldım soğumadan yiyeyim eline emeğine sağlık güzelim.

OZAY dedi ki...

Ellerıne saglık canım.Bayramını en ıçten dıleklerımle kutluyorum.Sevgıler..

neslihan dedi ki...

Hımmm değişik bir çorba tatmadım ama nefis görünüyor.ellerine sağlık canım.

iyi bayramlar canım.sevgilerimle...

Limonlu Kek dedi ki...

Bayramını içten dileklerimle kutluyorum, sağlıkla, umutla kal. Sevgiler...