2 Kasım 2008 Pazar

Mahlepli Poğaça ve Sohbetler:) veee P.D.Ç.S-29


Gezmeden gelir gelmez oturdum internetin başına. Bu aralar ne bişey yapabiliyorum ne de blogu güncelleyebiliyorum. Hazır bişeyler denemişken ve deneyen arkadaşımın marifetlerinin resimlerini çekmişken hemen değerlendireyim dedim. Sevgili Nurgül arkadaşımda akşam çayında idik. Bir sürü şey hazırlamış bizimki. Ama görüşmeyeli pek maharetli olmuş :) Herşey çok lezzetli idi. Tekrar teşekkürler ediyorum emeklerine arkadaşım. Ellerine sağlık...



Bu poğaçaları ben yapıp götürmüştüm. Ama tesadüftür ki arkadaşım da mayalı değil de başka bir mahlepli poğaça yapmış:) İkisini de hüplettik. Ben bunun tarifini vereyim onu da sonra vereyim. Aynı zamanda bu tarifi sevgili KarabiberinMutfağına gönderiyorum. Kendisine etkinikte kolaylıklar diliyorum. Nazik daveti için de teşekkür ediyorum.

Malzemeler;
  • 1.5 su bardağı ılık süt
  • yarım su bardağı sıvıyağ
  • 1 paket yuva yaş maya
  • 1 tane yumurta
  • 1 tatlı kaşığı mahlep
  • 1 tane küp şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • yeterince un
  • içi için peynir
Yapılışı;

Sütü biraz ılıtın. İçine yaş maya ve şekeri atıp mayanın erimesini sağlayın. Yağı, tuzu, yumurtanın akını ve mahlepi ilave edip azar azar un katarak yumuşak bir hamur elde edin. Hamuru 50 derecelik fırında 40 dk bekletin mayalansın. Sonra poğaça şekli verip üzerlerine yumurta sarısı sürün. Susamla süsleyip tepside de yarım saat beklettikten sonra üzeri hafif kızarana kadar 180 derece fırında pişirin. Piştiğinde üzerine temiz bir havlu serin ki poğaçalar yumuşak olsun.



Nurcan teyze geleceğimiz için aşure yapmış. Sıcak sıcak da ne güzel yedik. Elllerine sağlık.




Tabakta duran kakaolu muffinlerin içinde erimiş çukulata vardı. Bol kalorili ama bir o kadar lezzetli idiler. Bunun da tarifi yakında. Herkese afiyetler olsun...

13 yorum:

Ayça dedi ki...

Merhaba Elifciğim,
Kitaplarla dolu kargonu aldım.
Çok güzel kitaplarla karşılaştım.
İlgin, duyarlılığın ve hassasiyetin için çok teşekkür ederim.
Bu arada şu aşureyi görünce ekrana yapıştığımı da itiraf edeyim:) Hiç dayanamam aşureye:) Nurcan teyzeye söylesek hazır alışmışken aşureyi de kargolayabilir mi bana:)))
Kocaman sevgiler, tekrar teşekkürler...

Neşeli Sesler dedi ki...

Valla bence aşure için yalvarmaya değer:) Tadı süperdi.

Kitapları beğendiğinize çok sevindim. Ne mutlu ki bana böyle güzel bir organizasyona dahil oldum.

Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

selam.poğacalar harika..bende aşure isterim:))eline saglık.sevgiler.
http://hunerlieller.net

HÜLYA dedi ki...

herşey harika görünüyor hepinizin ellerine sağlık.. ben hakkımı aşureden yana kullansam nasıl olur acaba...Nurcan teyzeye selamlar ..

sevgiler

melisa dedi ki...

çok güzeller en çok muffinlere takıldım tatlıkirizindeyim
birde çikolata lafını duyunca bittim

sarımutfak dedi ki...

ellerine sağlık cnm poğaçalar nefis görünüyorlar
sevgilerimle

http://illedeyemek.blogcu.com/ dedi ki...

elinize sağlık harika görünüyor...

Adsız dedi ki...

www.yuncafe.blogcu.com.canım çok nefisgörünüyorlae ellerine sağlık.en kısa zamanda bende deniyeceğim..

ceyt dedi ki...

elifcim, hepsi birbirinden nefiss görünüyor.sevgili nurgülün ve senin ellerine sağlık.poğaçalarda çok güzel olmuş.yumoş yumoş.
sevgilerimle...

Zeynep dedi ki...

nefis görünüyor,ellerine sağlık canım

OZAY dedi ki...

Ellerıne saglık.Sevgıler...

Adsız dedi ki...

canım p.d.c.s.etkınlıgı 29 katılımından dolayı cok cok tesekkür ederım benı yalnız bırakmadıgınız ıcın cok cok mutluyum öpüldün...www.karabiberinmutfagi.blogspot.com

iremlemekanlar dedi ki...

elifcim sen her zaman gel biz yine yaparız sen güzel menülere degecek arkadaşsın sevgilerlee...