29 Ekim 2008 Çarşamba

Peynirli Cevizli Börek



















Öncelikle herkesin Cumhuriyet bayramını kutluyorum...

Geçen hafta blogun kapatıldığını arkadaşımından duydum. Kararı hayretle karşılamamak elde değil. İnsanların paylaşımlarını neden sansürleme gereği duyulmuş tasavvur edemedim birden. Bırakın paylaşımı birçok insan bu bloglar sayesinde yemeklerini pastalarını yayınlayıp bunlardan para kazanıyor ve aile ekonomisine katkıda bulunuyor. Bunlar takdir edilmesi gereken şeylerken tamamen yasaklanıyor. ŞAŞIRDIMM!!! Bazı yasa dışı faaliyetler için kullanılmış olabilir ama dünyadaki herkesin bunu bilip de sırf ülkemize özgü kapatılırlık daha da bir garip. Sayfa bazlı işlem gerçekleşse daha da mutlu olurduk. Tüm blog camiası şoka uğramıştır eminim. Ama şimdilik geçti. Devamı ne olacak bekliyoruz.

Bu böreği iki ay önce güzel bir kahvaltı spfrasında buluştuğumuz Ayşeciğim yaptı. Ama yayınlamak bir türlü kısmet olmadı. Zaten hala makinam bozuk yeni tarif filan yok. Arşivlerdekileri yayınlıyorum..

Yusyumuşacık ve çok lezzetli olan bu börek şöyle yapılıyormuş; Ereğliye özgü lor peyniri ve ceviz ile iç hazırlanır. Bizim öle peynirimiz olmadığından elimizdeki ile idare edeceğiz:) Harç için yumurta yağ ve yoğurt üçlüsünü hazırlayı bir kenara alıyoruz. Yufkaların içine önce harçtan sonra da iç harcından hazırlayıp rulo yapıyoruz. Sonra resimde gördüğünüz büyüklükte kesip tepsiye diziyoruz. Piştikten sonra servis tabağına alıp üzeirni temiz bir bez ile kapatıyoruz ki yumuşak olsun. Afiyet olsun.




















Özene bezene hazırlanmış sofralara sıcacık muhabbetler de eklenince tadına doyum olmuyor.



















Bu güzel kurabiyelerin tarifini almamışım ama en kısa zamanda alıp yazacağım. Şimdilik herkese mutlu haftasonları...

11 yorum:

neslihan dedi ki...

Merhaba canım.nihayet hakzıslık sona erdi de bir araya gelebildik.

Bayramımız Kutlu Olsun canım.

sofra harika.böreklere bayıldım ellerimne sağlık canım.kurabiyelerin tarifini bekliyorum,nefis görünüyorlar.afiyet olsun.sevgilerimle....

ceyt dedi ki...

Elifciğim, Cumhuriyet bayramını kutlarım canım.
sofra harika.arkadaşının ellerine sağlık.size de afiyet olsun.öpüyorum sevgiler..

iremlemekanlar dedi ki...

Canım ayşeciğin ellerine sağlık nefisss bir kahvaltı olmuş kurabiyenin tarifini merakla bekliyorum :)

Tombuk dedi ki...

Elifciğim,
Hala makina almadın mı? Benim makinam Casio exilim. Öyle profesyonel bir makina değil ama işini görür. Ben çok memnunum.
Görüşmek dileğiyle..
Sevgiler :)

zerrin - misss dedi ki...

canım neşelim,

ben de isterim o kahvaltı masasının köşesine oturmak masadakileri tırtıklamak.. :)

Öpüyorum sıcacık sevgiler gönderiyorum.

ellerne sağlık

Zerrin dedi ki...

Canım sitemin bağlantı adresini www.hayatintatlari.com olarak değiştirirsen sevinirim..

Betül dedi ki...

Elif'ciğim,

Ben de bayılırım peynirle ceviza. Börek de çok güzel görünüyor, Ayşe'nin ellerine sağlık, sana da afiyet olsun.

Öpüyorum.

Ayse Pamuk dedi ki...

Ben böreğe bayıldımmm

elmaşekeri dedi ki...

Hmmmmmmm nefis.
Ellerinize saglik.....

yeşim dedi ki...

ne güzel bir masa bu böyle senin gülen yüzün sıcaklığın yansımış gelmenle

canım benim sevgilerr

karabiberinmutfagi dedi ki...

İlk defa yapacagım bu etkınlıkde benı yalnız bırakmayacagınızı umuyorum arkadaslar....

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,Hanımlarla yapılan günlere,Beş çayına gelen misafirlere,Her biri birbirinden lezzetli tarifler...

http://porselendemlik.com/ http://www.birdemliksohbet.com/ http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati 29 için 03.11.2008 -16,11,2008 TARİHLERİ ARASINDA PORSELENDEMLİK ÇAY SAATİ ‘NİN 29 EV SAHİBESİ OLARAK http://karabiberinmutfagi.blogspot.com/ OLARAK GÖREV YAPACAĞIM YANİ BEN YAPACAĞIM…

SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
HEP BİRLİKTE ETKİNLİGİMİZE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK VE TARİFİNİZE"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 29" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM ..
C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.
SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİM BU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE...
TARİFLER PAZARTESİNDEN İTİBAREN YAYINLANACAKTIR..

EV SAHİBESİ OLMAK İSTEYEN ARKADAŞLAR http://birdemliksohbet.blogspot.com/ İLETİŞİME GECEBİLİR....Yorum bırakın sıraya alalım sizleride :))