12 Eylül 2008 Cuma

Patatesli Sarma Börek



















Herkese iyi akşamlar:) Orucun beni vurduğu şu saatlerde yemek tariflerine bakmaya başladım. Derken arşivimde duran bu muhteşem böreği gördüm ve hemen sizlerle paylaşayım istedim. Tarifini buradan aldım. Gerçekten deneyin acayip lezzetli bişey oluyor. Özellikle sahurda kahvaltılıklarla beraber çok güzel bir menü olabilir. Ama ben bu böreği yarınki iftar misafirlerime hazırlayacağım. Bakalım beğenecekler mi?
Malzemeler;
  • 9 tane orta boy haşlanmış patates
  • 3 tane yufka
  • 1.5 su bardağı süt
  • 4 yemek kaşığı eritilmiş tereyağı
  • yeteri kadar tuz
  • 3 yumurta
  • üzeri için biraz rendelenmiş kaşar peyniri ve toz tatlı biber

Yapılışı;

Patatesleri rendeleyin. Sütü, yumurtaları, tereyağını ve tuzu ekleyerek hafif sulu bir harç yapın. İlk yufkayı tezgaha serin ve üzerine bu harçtan yayın. İkinciye birincinin üzerine kapanacak şekilde serin ve ona da harçtan yayın. Üçüncüye de aynı işlemi yapın. Sonra böreği rulo haline getirip tepsiye alın ve üzerini strech ile kaplayıp 1 gece dolapta bekletin. Aceleniz varsa 2 saat de yeterli. Sonra dilim dilim kesip üzerine kaşar peyniri ve tatlı biber serin. 180 derece fırında üzeri güzelce kızarana kadar pişirin. Afiyet olsun...

1 yorum:

neslihan dedi ki...

Canım bu börekler harika ,valla uzanıp alasım geldi, ellerine sağlık.deneyeceğim ben de.sevgilerimle...