5 Ekim 2008 Pazar

Gemici Sosu



















Bayram geldi geçti neşeliseslerden sen çıkmadı dimi? Bu bayram kayınpederin tatsız kazası ile maalesef üzücü geçti. Apar topar memlekete gittiğimiz için kimsenin yorumuna ne bakabildim ne de kimseyi ziyaret edebildim. Önceden planlanmış olan yazılar yayınlandı. Yorumlarınız için hepinize teşekkürler ediyorum...

Yorumlardan anladığım kadarı ile gemici sosu çok merak edilmiş. Aslında acayip basit bir salata. Üniversitedeyken Aslı diye bir arkadaşım vardı. Onun annesi bu muhteşem salatayı bana öğretmişti. Balık menülerinin yanında çok güzel gittiği için balık pişerse bu da yapılır demişti. Ben de öyle yapıyorum...

Yapılışı: 1 demet maydonozu temizledikten sonra sapları ile beraber ince ince kıyalım. İçine 8 diş sarımsağı ezelim. 1 kaşık nar ekşisi, 1 yemek kaşığı dolusu acı pul biberi, 1 limon suyunu, yarım kahve fincanı zeytinyağını ve yeterince tuzunu ilave edip karıştıralım. Bu şekilde yarım saat dinlendirdikten sonra servis yapalım. Afiyet olsun...

16 yorum:

Halenze Özlem dedi ki...

canım çok geçmiş olsun Allah acil şifalar versin kayınpederine. Geçmiş bayramın mübarek olsun tabi senin de. sevgiler.

zerrin - misss dedi ki...

canım benim çok geçmiş olsun. Umarım çok ciddi birşey değildir.

Gemici şeysini bende merak ediyordum. Maydanoz ve sarımsak hastası biri olarak bayıldım tarife deneyeceğim.

sevgiler

Betül dedi ki...

Geçmiş olsun Elif'ciğim.
Salata çok güzel, tarif için teşekkürler. Ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

Tuba dedi ki...

Maydanozun cok saglikli oldugunu duymustum bende. Bu sekilde degerlendirilebilir. Guzel bir tarif olmus, ben de deneyecegim. Sevgiler..

Feyza Fidan dedi ki...

Elifcim öncelikle büyük geçmiş olsun, acil şifalar diliyorum kayınpederine..Gemici sosun çok lezzetlidir eminim, et yemeklerinin yanınada güzel olur herhalde,
ellerine sağlık canımcım,
Sevgiler..

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Elifciğim çok geçmiş olsun... İnşallah ciddi bir durum yoktur ve gerçekten geçmişte kalmıştır tatsızlıklar...

Sevgiyle...

neslihan dedi ki...

Sevgili Elif çok geçmiş olsun canım.İnşallah şimdi iyilerdir.

salatayı deneyeceğim,tarif harika,ellerine sağlık.sevgilerimle...

ceyt dedi ki...

elifcim geçmiş olsun canım.inşallah ciddi bir durum yoktur ve iyilerdir.salatan çok değişik ve nefis olmuş.bende deniycem.öpüyorum canım sevgiler...

Tombuk dedi ki...

Elifciğim,
Çok geçmiş olsun canım yaa.. Umarım şimdi daha iyidir kayınpederin..
*Buna benzer bir salatayı Adana'da kebapla beraber yemiştim. Eminim balığa da çok yakışıyordur. Ellerine sağlık canım..
Kendine iyi bak, çok öpüyorum. :)

SOFRAM dedi ki...

Canım merhaba geçmiş bayramınız kutlu olsun, kayınpederinize de acil şifalar...
Canım bu salatayı ben de yaparım, bizde Adana'da bir lokantada kebapların yanında yemiş ve çok beğenmiştik,yapımını kolaylığının yanında lezzeti de harika ellerinize sağlık, sizinki de çok güzel görünüyor, sevgiler...

iremlemekanlar dedi ki...

Tekrar geçmiş olsun canım salatan süper olmuş eminim ki tadıda harikadır sevgilerle

Neşeli Sesler dedi ki...

Benim arkadaşımın annesi de de yani arkadaşım da:))) Adanalıydı:)

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Elifciğim Ayçekirdeğini Antares Realde tesadüfen gördüğümde aldım (hiç aramadım)... Sevgiler...

Ayse Pamuk dedi ki...

ayyy bayıldım ben bunaaa ellerine sağlık

HÜLYA dedi ki...

CANIM KAYINPEDERİNE ÇOK GEÇMİŞLER OLSUN UMARIM ŞİMDİ ÇOK İYİYDİR. ACİL ŞİFALAR DİLİYORUM SEVGİLERİMLE

Hülya dedi ki...

Elif'ciğim,
Ben bu salataya bayıldım ...
İlk fırsatta yapacağım.
Sevgiler