22 Eylül 2008 Pazartesi

Ceyda'nın İftar Daveti ve Fırında Mantarlı Et Filaminyon



















Cumartesi günü taaa ne zamandır planlanmış olan muhteşem iftar yemeği gerçekleşti. İş arkadaşım Ceyda bize iftar sofrası hazırladı. Tanıyanlar şaşırmasın evet Ceyda bzim Ceyda bize yemek yaptı. Hem de ne yemek yapmak ama :) Bizim kız "Ay ben anlamam ay ben yapamam" derdi de gerçek sanırdık. Bundan sonra ayda bir kere sendeyiz. Hiç bu kadar lezzetli yemek olur mu bacım:) Hep böyle heppp:))
Gerçekten çok güzel bir akşam geçirdik. Yemeklerden öte misafriperverliğinizle dövdünüz bizii:)) Biz de sizi Mert'in yaramazlıklarıyla:))
Ceyda bizim için;
  • Fırında Mantarlı Et Filaminyon
  • Pilav
  • Domates Çorbası
  • Zeytinyağlı Yaprak Sarma
  • Ruz Salatası
  • Yoğurtlu Mantar Salatası
  • Diyarbakır Usulü Yeşil Salata

Yapmıştı. Hepsi de birbirinden nefisti. Şu etten bi daha yesemmi yemesem mi çok düşündüm ama sonra "Yeter Elif" diyerek tuttum kendimi.Keşke tutmasaydım be:)




















Fırında Mantarlı Et Filaminyon
Malzemeler;
  • 6 tane biftek
  • 2 tane domates
  • 8-9 tane mantar
  • zevke göre baharat (kimyon, kekik güzel yakışıyormuş)
  • çok az süt
  • tuz

Yapılışı;

Etleri bir gece önceden süt yağ ve tuz ile karıştırıp dolapta bekletiyoruz. Ertesi gün her bir biftek parçasını aleminyum folyoya yatırıp üzerine baharat biraz mantar bir dilim domates ve kaşar seriyoruz. Folyoyu resimdeki gibi kapatıp fırında 1 saat pişiriyoruz. Bu süre yaklaşık. Siz yine de etlerinize arada bakın. Ama lezzeti gerçekten harika. Hem de misafir sofraları için sunumu çok hoş.





















Bu da fırındaki hali. Kokusu çok güzeldi.




















Misler gibi domates çorbası




















Bu da benim yaptığım rulo kurabileyer.

10 yorum:

sarımutfak dedi ki...

sofra ve menü şahane tabii senin kurabişlerde
ellerinize sağlık

Serpil dedi ki...

arkadaşının ellerine sağlık çok güzel olmuşlar...ÖZellikle et denemeye değere benziyor...

butterfly dedi ki...

Sevgili Elif,
ne güzel zengin bi menü bu böyle Ceyda'nın ellerine sağlık,şahane olmuş valla:)

Sevgiyle.

Hülya dedi ki...

Ne güzel bir iftar sofrası hele de dostlarla birlikte olunca.
Sevgiler

Betül dedi ki...

Elif'ciğim,

Sofra çok güzel, arkadaşının ellerine sağlık.
Bu arada hırsız kişi sadece benden değil pek çok arkadaştan kopyalamış sayfasına. Çok canım sıkıldı ama yapacak bir şey yok galiba.

Öpüyorum.

ceyt dedi ki...

adaşım Ceydanın ellerine sağlık. harika bir sofra ve çok güzel yemekler yapmış.sizlerede afiyet olsun Elifcim.öpüyorum kocaman sevgiler...

Ayse Pamuk dedi ki...

Ben domates çorbasını alıp kaçıyorumm ellerine sağlık

Limonlu Kek dedi ki...

Sevgili Elif niye tuttun kendini, bir tane de benim için yeseydin şimdi bu kadar canım istemezdi belki:) Yaptığın kurabiyeler de cabası, ellerinize sağlık, afiyet şeker olsun canım...

Hasret dedi ki...

cok güzel bir sofra, hazirlayanlarin ellerine saglik ve yiyenlerede afiyet olsun ... :)

kocaman sicacik sevgilerimle ...

el*ff dedi ki...

sofra çok şık ana yemekse acaippp lezzetli görünüyor...
afiyetler olsun...
sevgiler :))